Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe


W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)







NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » GRECJA-JAKA NAPRAWDE JEST. WASZE OPINIE. » ATENY

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 5>>>    strony: [1]2345

Ateny

  
susie
13.03.2013 11:07:13
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Posty: 74 #1242239
Od: 2013-2-26
Witam. Mam zamiar przeprowadzić się do Aten.
Czy mógł by mi ktoś powiedzieć po prostu jak tam jest.
Najmniejszy szczegół mnie interesuję...opowiadajcie bo na pewno jest wielu z was na tym forum co byli tam niejednokrotnie.
aniołek
  
Electra19.09.2017 17:19:49
poziom 5

oczka
  
atomi1
13.03.2013 11:14:13
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Posty: 34 #1242249
Od: 2012-12-5
Akurat Ateny to nie jest moja ulubiona cześć Grecjiwesoły, ale niech się wypowie kto tam mieszka bo sam jestem ciekawy.
_________________
Grecja last minute - mały poradnik
  
Lolekako
13.03.2013 11:36:28
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 120 #1242274
Od: 2011-2-3
ja mieszkam na wyspie, Ateny to nie dla mnie,osobiscie nie polecam ale kazdy lubi cos innego
  
adonis
13.03.2013 12:05:41
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Nea Makri Grecja -Polska

Posty: 54 #1242304
Od: 2012-9-1
Mieszkać w Atenach jest troche ciężko zwłaszcza jak mieszkasz w bloku bez klimy , w lato jest tak gorąco ze nie da sie zasnąć. Polecał bym Ci przeprowadzić sie gdzieś w okolicach Aten jakieś 20-40km od Aten i to jeszcze gdzieś w miejscowości położonej nad morzem oczko Wtedy do Aten daleko nie masz a na pewno lepiej sie zyje niż w samym centrum Aten wesoły
  
susie
13.03.2013 12:22:05
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Posty: 74 #1242330
Od: 2013-2-26
Ja wiem właśnie wiem tak jest najlepiej lecz niestety będę musiała zamieszkać w samym centrum Aten lub w jakiejś dzielnicy niedaleko ( obrzeże Aten odpada ) i właśnie chciałam tak dowiedzieć się co i jak. cokolwiek ale żeby coś wiedzieć bardzo szczęśliwy
  
Alkinoe
13.03.2013 12:57:49
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1242356
Od: 2013-1-8
a jak daleko sięga "niedaleko"? mieszkałam w Atenach przez pół roku, trzy tygodnie na rogu Ipirou i Michail Voda (tej okolicy nie polecam), resztę czasu na Kipseli (podobno najgęściej zaludniona dzielnica Europy) - w obu miejscach mieszkało wtedy (2009) mnóstwo imigrantów, spotkać Greka w autobusie to był czasem wyczyn, ale czułam się tam całkiem bezpiecznie. Po bardziej centralnych okolicach tylko wędrowałam, więc co najwyżej mogę powiedzieć, jak wyglądają.
z komunikacją jest różnie - sieć jest ok, aczkolwiek rozkład jazdy na przystanku składa się na ogół z
"odjazd pierwszego... odjazd ostatniego...", a resztę spędzasz na rzeczonym przystanku i liczysz na to, że coś przyjedzie.
mieszkanie w centrum ma taką wadę, że wszystkie dyskusje ludu z władzą, zwane popularnie strajkami, będziesz miała pod nosem, co w najlepszym razie oznacza, że o komunikacji miejskiej można zapomnieć, chyba że akurat metro dowozi demonstrantów na miejsce. ruch samochodowy - duuużo. a jeżeli chcesz jeździć własnym, to lepiej od razu zacznij ćwiczyć parkowanie na styk (maksymalny odstęp 5 cm).
supermarkety, o ile nie wyparowały wskutek postępów kryzysu, są na każdym kroku, knajpki z gyrosem i nie tylko też.
powiedz może cokolwiek więcej na temat tego, co byś chciała wiedzieć, bo Ateny są duże i gadać o nich można bez końca wesoły.
ja je lubię, tak poza tym, chociaż chyba jestem w mniejszości oczko.
_________________
http://odkryjgrecje.pl
  
Zoi
13.03.2013 13:09:57
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Messolongi Grecja

Posty: 763 #1242367
Od: 2009-12-19
kipseli rowniez nie godna polecenia dzielnica tam tez dzieja sie cuda niewidy jak tylko zapada mrok a czasem i za dnia wesoły
Ja w Atenach mieszkalam w Kalithea przez okres 2 lat byla to bardzo spokojna wowczas miescinka nie bylo zbytnio tam jakichkolwiek problemow,ludzie dosc znosni czasem sasiedzi upierdliwi ale dalo sie ich wytresowac oczko
Mozna tez i zajac jakies miejsce na Pireusie tam ponoc mozna i tansze wynajmy znalezc i tez tam zle nie jest mieszkalam tam przez 5 miesiecy wesoły
Ogolnie to z Aten z mezem ucieklismy bo same Ateny to nic innego jak skupisko brudu i zlodziejstwa,nie jest tam bezpiecznie i chyba nie bedzie juz nigdy a to przez to ze wiele nacji siedzi tam nielegalnie bez pracy i srodkow do zycia a przeciez musza tez i za cos jesc...jak ktos nie lubi tez i psow to dobre sa Aten bo zostaly psiaki wszystkie wyjedzone przed swietami nawet nie widzialam tam kotow rowniez jak bylam pewnie i to zjedzono zakręcony
_________________
Slodki wina smak,serce spiewa,dusza gra,dzis opowiem wam,jak bylo tam.
Czysty slonca blask,czar zabytkow,urok gwiazd,w Grecji zakochana jestem,mowie wam!



  
susie
13.03.2013 14:11:29
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Posty: 74 #1242439
Od: 2013-2-26
Co więcej mogę powiedzieć to sama nie wiem ;/ jak na razie nie mam pojęcia gdzie dokładnie się przeprowadzę. Nie mam zresztą żadnego wyboru jeśli chodzi o dzielnice że ta fajna a ta nie więc zamieszkam w tej.

Przeprowadzam się ze względu na pracę mojego chłopaka tak więc gdzie go "przeniosą" tam zamieszkamy.

a jeśli chodzi o polską dzielnicę ??? Wiecie jak tam jest?
  
stefi
13.03.2013 15:54:46
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 99 #1242580
Od: 2011-3-28
No właśnie, jak najdalej od polskiej dzielnicy. To co pisała Alkinoe. Niestety jest tam jeszcze gorzej niż w 2009 roku. Ilekroć tam byłam ,( okolice polskiego kościoła) nie widziałam nic miłego dla oka ani ucha.Oprócz pijanych Polaków z odpowiednim słownictwem widziałam dużo Cyganów,Rumunów i Pakistańczyków. Centrum typu Omonia też jest nieciekawe i to co już było powiedziane o strajkach i rozróbach. Ja Ateny uwielbiam ale tylko na kilka dni. Z pewnością są też jakieś ciche zakątki ale jak wiesz Ateny są wielkie i trudno coś przewidzieć jesli sama nie wiesz gdzie Cię los rzuci. W ubiegłym roku całe lato słyszałam wypowiedzi polityków o konieczności zrobienia porządku na ulicach Aten. Ale jak wiesz to co obiecują politycy to jedno a życie to drugie. Nadal jest tyle emigrantów i przy tej sytuacji gospodarczej wciąż słychać o jakiś zajściach na ulicach Aten. Troche nie brzmi optymistycznie dla Ciebie ale taka jest prawda. Ale z drugiej strony tyle milionów tam jakoś mieszka to i Ty znajdziesz tam swoje miejsce.oczko
  
ellinados
13.03.2013 16:44:26
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 346 #1242632
Od: 2010-2-15
Ateny - nie mieszkałem, bywałem tam.
Gdybym tam musiał mieszkać, to:
-transport - skuter lub rower (chociaż, gdy nie ma strajków komunikacja nie jest zła)
- mieszkanie - na pewno nie parter (hałas) i nie ostatnie piętro (gorąc), osobiście szukałbym na przedostatnim piętrze i w miarę możliwości w takim budynku, aby okna wychodziły na jakiś widok, bo budynki tam są bardzo blisko siebie i najczęściej na okna można by nakleić tylko fototapetę z jakimś ładnym widokiem.
- szukałbym mieszkania w dzielnicach w których mieszka jak najwięcej miejscowych greków, nie jakieś enklawy emigrantów.
- zalety - szeroko pojęte zakupy

Ogólnie Ateny według mnie nie należą do atrakcyjnej części Grecji, chociaż jakiś swój urok mają, ale raczej nie chciałbym mieszkać w centrum.

Tyle moim skromnym zdaniem.

Pozdrawiam
p.s.
daj potem znać gdzie się ulokowaliście i jakie pierwsze wrażenia.


  
adonis
13.03.2013 17:07:23
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Nea Makri Grecja -Polska

Posty: 54 #1242659
Od: 2012-9-1
W wakacje w Atenach policja spisywała imigrantów ''czarneckich'' i Ci co nie mieli papierów to do autobusu i na komisariat i nawet 2 tygodnie po tym zdarzeniu w Atenach ciezko było zobaczyć ''czarneckiego'' na ulicy.
  
Electra19.09.2017 17:19:49
poziom 5

oczka
  
Alkinoe
13.03.2013 18:18:44
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1242750
Od: 2013-1-8


Ilość edycji wpisu: 1
    susie pisze:

    Co więcej mogę powiedzieć to sama nie wiem ;/ jak na razie nie mam pojęcia gdzie dokładnie się przeprowadzę. Nie mam zresztą żadnego wyboru jeśli chodzi o dzielnice że ta fajna a ta nie więc zamieszkam w tej.

    Przeprowadzam się ze względu na pracę mojego chłopaka tak więc gdzie go "przeniosą" tam zamieszkamy.

no to trzymam kciuki, żebyście nie trafili w któreś w tych paskudniejszych miejsc wesoły
_________________
http://odkryjgrecje.pl
  
Alkinoe
13.03.2013 18:28:55
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1242791
Od: 2013-1-8
    Zoi pisze:

    kipseli rowniez nie godna polecenia dzielnica tam tez dzieja sie cuda niewidy jak tylko zapada mrok a czasem i za dnia wesoły
    Ja w Atenach mieszkalam w Kalithea przez okres 2 lat byla to bardzo spokojna wowczas miescinka nie bylo zbytnio tam jakichkolwiek problemow,ludzie dosc znosni czasem sasiedzi upierdliwi ale dalo sie ich wytresowac oczko

ja tam cudów za dużo nie widziałam poza śmieciarką, co jeździła o 3 w nocy i sąsiadką z bloku naprzeciwko, co pewnej nocy odczuła potrzebę wywalenia z balkonu całego mnóstwa bardziej lub mniej tłukących się przedmiotów o godzinie śmieciarkowej mniej więcej - poza tym dało się żyć, sąsiadów w ogóle nie zarejestrowałam, żadne cuda-niewidy mnie nie zaczepiały i w ogóle żyło się całkiem fajnie, tylko kiepsko z zadrzewieniem, niestety - pod tym względem centrum ma taką zaletę, że tam sporo zielonego można znaleźć, czy w parkach, czy pod Akropolem i na Likavittosie.
_________________
http://odkryjgrecje.pl
  
Zoi
13.03.2013 19:44:00
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Messolongi Grecja

Posty: 763 #1242933
Od: 2009-12-19
ja kiedys jezdzilam na kipseli do znajomej ktora tam mieszkala i nie bylam zachwycona tym rejonem juz na sam rzut oka dawal znac ze jest cos z nim nie tak chodzby i tym ze cale smieci wylewaly sie z kublow nikt tam nie zajezdzal je czyscic chyba przez rok bo walaly sie az po ulicy,nie wiem jak jest tam teraz nie mieszkam w Atenach juz od 2 lat jedynie czasem zajade tak na jeden dzien,w tym rejonie rowniez i zaczepiano mnie bo myslano ze jestem sama bo maz w tym czasie wszedl na chwile tylko do mini marketu,kiedy zobaczyli meza glupio sie usmiechneli tylko i powiedziano ze chcieli tylko sie spytac o godzine.
Smieciarki w calej chyba grecji jezdza nocna godzina u mnie rowniez smieciarki wywoza smieci 3-4 w nocy a tak juz do tego przywyklam ze nawet nie slysze tego halasu noca wesoły
W miejscowosci Kalithea w ktorej kiedys mieszkalam jedyny najgorszy incydent byl taki ze okolo godziny 2 w nocy wyleciala w powietrze kawiarnia ktora byla nic innego jak agencja towarzyska,wowczas ktos podlozyl tam 2 bomby,ten lokal znajdowal sie ode mnie zaledwie 200 metrow,zatrzaslo u mnie tylko oknami i drzwiami od strony balkonu z podmuchu od wybuchu i na tym koniec,ja wowczas siedzialam na lozku bo karmilam swojego 1 miesiecznego wowczas synka,maz wowczas nawet oka nie otworzyl bo nic jak pozniej mowil nie slyszal,jedynie tylko zobaczyl kolejnego dnia w wiadomosciach wesoły
Kolo likavitos jak i akropolu domy zarezerwowane tylko dla elity,drogie wynajmy placi sie zlotem za takie mieszkanie wesoły
_________________
Slodki wina smak,serce spiewa,dusza gra,dzis opowiem wam,jak bylo tam.
Czysty slonca blask,czar zabytkow,urok gwiazd,w Grecji zakochana jestem,mowie wam!



  
anitasz30
13.03.2013 19:51:20
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #1242942
Od: 2009-2-17
Dawno temu byłam w Atenach, ale jakoś generalnie miło je wspominamoczko co do śmieciarek...heh...doświadczyłam ich wibracji niejednokrotnie i też bardzo rano na Krecie...do tego stopnia, że trzęsienie ziemi wzięłam za nieco mocniejsze oddziaływanie właśnie śmieciarki...notorycznie kiedy śmieciarka "działała" trzęsły się szyby w oknach...w ten konkretnym przypadku ok. 5.00 nad ranem, kiedy nie byłam jeszcze częściowo w objęciach morfeusza odnotowałam w podświadomości, że łóżko mi się też zatrzęsło...oczywiście sklęłam śmieciarkę przez sen i spałam dalej...rano przerażeni turyści mnie uświadomili co było nie tak...oczko)
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
susie
14.03.2013 14:43:57
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Posty: 74 #1244485
Od: 2013-2-26
Dziękuję wszystkim za szczere odpowiedzi, w sumie to niczym mnie nie zdziwiliście wesoły dużo się słyszy w telewizji jak tam jest, ale ja pewnie przekonam się na własnej skórze.
Z każdej waszej wypowiedzi mogę wyłonić po kilka zdań z mojej fantazji o Atenach. Śmieci to przede wszystkim!, hałas, kurz, pełno samochodów, no i te zakichane mieszkania z małymi balkonikami! albo widok na zatłoczona ulicę albo z sąsiadem z na przeciwka możesz sobie rękę podać! Mam rację ???

Mam nadzieję jednak, że uda mi się trafić na jakieś fajne i w miarę spokojne miejsce.
A jeśli chodzi o polską dzielnicę to myślałam, że jednak nie ma się czego aż tak bardzo wstydzić ale jednak jest... wystarczy mi jeden pijany polaczek a momentalnie nie daję po sobie poznać że znam polski lub że mieszkałam tam...
  
Alkinoe
14.03.2013 15:22:37
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #1244570
Od: 2013-1-8


Ilość edycji wpisu: 1
    susie pisze:

    Dziękuję wszystkim za szczere odpowiedzi, w sumie to niczym mnie nie zdziwiliście wesoły dużo się słyszy w telewizji jak tam jest, ale ja pewnie przekonam się na własnej skórze.
    Z każdej waszej wypowiedzi mogę wyłonić po kilka zdań z mojej fantazji o Atenach. Śmieci to przede wszystkim!, hałas, kurz, pełno samochodów, no i te zakichane mieszkania z małymi balkonikami! albo widok na zatłoczona ulicę albo z sąsiadem z na przeciwka możesz sobie rękę podać! Mam rację ???

poczekaj, aż tam trafisz, to będziesz miała swoją rację wesoły. Ateny są, jakie są, można znaleźć tyle samo powodów, żeby je naprawdę polubić i żeby ich serdecznie nie znosić. ja się do nich przywiązałam bardzo szybko i tak już mi zostało, do tej pory za nimi tęsknię. tutaj możesz pooglądać, za co:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

- nie gwarantuję, że ulice po 4 latach wyglądają tak samo, ale liczę na to, że zabytki jeszcze stoją oczko.

    susie pisze:

    A jeśli chodzi o polską dzielnicę to myślałam, że jednak nie ma się czego aż tak bardzo wstydzić ale jednak jest... wystarczy mi jeden pijany polaczek a momentalnie nie daję po sobie poznać że znam polski lub że mieszkałam tam...

bądźmy optymistami, nie wszyscy polscy imigranci to pijaczkowie (poznałam wielu zupełnie w porządku), nie wszyscy Grecy naciągają turystów oczko.
_________________
http://odkryjgrecje.pl
  
susie
14.03.2013 16:57:05
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Posty: 74 #1244767
Od: 2013-2-26
Kurcze zdjęcia są naprawdę przepiękne ! No i ja wcale nie powiedziałam, że Ateny są złe oczko Wręcz przeciwnie jestem mimo wszystko nastawiona pozytywnie do przeprowadzki. Nie ważne gdzie, ale ważne z kim! Czy tak nie powinno być???

A co do polaczków pijaczków hehe to też poznałam kilku! I wcale nie jest tak źle. Mam tutaj w Grecji kolegę polaka, który no ok lubi się napić ale jest łagodny jak baranek bardzo szczęśliwy
  
ellinados
14.03.2013 21:24:31
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 346 #1245197
Od: 2010-2-15

susie - święte słowa, grunt mieć pozytywne nastawienie i warto mieć nadzieję, że świezo spotkany człowiek, to dobry człowiek oraz trochę asertywności na codzień.

Pamietaj - daj znać o pierwszych wrażeniach juz na miejscu bardzo szczęśliwy
  
susie
15.03.2013 10:55:42
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Posty: 74 #1245755
Od: 2013-2-26
Dam znać na pewno!!!! Ale to jeszcze czas! Najprędzej to po wakacjach! wesoły
  
Electra19.09.2017 17:19:49
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 5>>>    strony: [1]2345

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » GRECJA-JAKA NAPRAWDE JEST. WASZE OPINIE. » ATENY

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | darmowe aliasy | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta

Katalog stron WWW

katalog stron

Katalog Stron SEO

Katalog stron - Best in Poland

katalog stron turystycznych

Katalog 3CO/a>

wortal migranci

katalog dobre fora