Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » POZOSTALE WYSPY GRECKIE » KORFU

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 12 / 13>>>    strony: 1234567891011[12]13

Korfu

bodek1
20.07.2016 07:01:55

Lokalizacja: Wielkopolska

Od: 2012-3-16
Pawelh napisz jak Tobie Afissos przypadło do gustu,byłem tylko przejazdem .Kwaterkę miałem obok w Lefokastro i tą wioskę bym polecił.W Af.wąsko,z górki ,ciasno i dużo gwarniej.Ładne plaże masz w"zasięgu". Przyjemnościaniołek
_________________
Szanując innych , szanujesz siebie,
kosztuje nie dużo a korzyść dla ciebie.

Dan_78
20.07.2016 12:05:19

Od: 2013-1-14
    dubaj pisze:

Pawelh - ...... wies Makrirrachi cźy jakos tak.

Ale wichura ... trochę się podbudowałem po tegorocznym wyjeździecool

20.07.2016 13:31:42

Od: 2011-3-24
Dziękuję za podpowiedzi. Dotarliśmy bardzo sprawnie a przywitał nas deszcz,ale woda bardzo ciepła a słońce i upały mają wrócić jutro.
Ponieważ to taki dzień techniczny to nawet i lepiej, jesteśmy zakwaterowani i po odpoczynku rekonesans.

20.07.2016 21:07:54

Od: 2011-7-24
My też dzisiaj wreszcie pluskaluśmy się w Morzu, woda cieplutka,przestało wiać i wreszcie jest ok. komary sie trafiają ale mi nie specjalnie przeszkadzają. Jutro udezamy do seven heaven,czy jakoś tak się to nazywa, będzie widoczek mam nadziej piękny

20.07.2016 22:11:35

Od: 2011-3-24
Pierwszy nasz zakup na Korfu to trutka na komary.
Dla ładu na forum reszta informacji w temacie Pilion siedlisko......
To miejsce ma mało wspólnego z Korfu w przenośni i dosłownie więc szkoda mieszać.

20.07.2016 22:25:39

tomaszek77 pisze:

Miło słyszeć. aniołek
W którym miejscu / przy której plaży miejscowości ta ciepła woda? Centrum czy od strony klifów, czy wszędzie?

21.07.2016 17:46:23

Od: 2011-7-24
Mieszkamy w harokula, kawałeczek od Sidari,byliśmy od Sidari w stronę Roda tam nawet, nawet, natomiast dzisiaj spacerek do perulades do knajpki 7to heaven i tam jest super mógłbym tam siedzieć cały dzień od wschodu do zachodu, plaża niestety malutka i wąziutka, więc stwierdziliśmy że przespacerujemy się do agios stefanos,zrobiliśmy około 10 do 12 km i jak już doszliśmy to mieliśmy dość, ale miasteczko jak najbardziej polecam plaża szeroką i nawet fajnie jest, zakupilismy żarełko i w pobliskim basenie dosyć sporym wypluskalismy się przed jedzonkiem, następnie Plażing i smażing, iw drodze powrotnej autobus Ktel. Bardzo pozytywnie naladowani wróciliśmy do siebie

21.07.2016 18:51:51

Super. bardzo szczęśliwy
Myślę, że do Peroulades i Cape Drastis będę często spacerować, ewentualnie dojeżdżać na zachód słońca. aniołek
Lecę w sobotę.
Pozdrowienia! oczko

22.07.2016 14:15:02

Salatka_po_grecku pisze:

Są dwa główne rodzaje rejsów w Paleo. Jeden trwa ok. 35 min, a drugi jakieś 3 godziny. POlecam ten drugi, wtedy płyniecie na Rajską Plaże i tak plażujecie. To jest naprawdę bajka. Ten rejs jest oczywiście trochę droższy, ale nie oszczędzajcie na niego, bo to jedna z najfajniejszych rzeczy, którą można zrobić na Korfu. Rajska Plaża jest dostępna jedynie od strony morza. Troszeczkę przypomina Zatokę Wraku z Zakinthos, no ... tylko bez wraku:pp Taki mały raj na ziemi. Będziecie w Paleo, podejdziecie do właścicieli motorówek i dogadacie się z każdym. Nie będzie problemu.

Wydobywam ten fragment postu, bo chciałam zapytać, czy ktoś się orientuje jak takie wycieczki wyglądają cenowo w sezonie? Chodzi mi konkretnie o ten dłuższy rejs do Chomoi / rajskiej plaży. Czy trzeba się wcześniej umówić / zarezerwować miejsca, czy też jest szansa zmieścić się na którejś lodzi bez wcześniejszej rezerwacji, a jeśli tak, to najlepiej o jakiej porze?
Będę wdzięczna za podpowiedzi.

dubaj
22.07.2016 23:43:51

Lokalizacja: siłownia Avaton

Od: 2014-4-23
    pawelh pisze:

Korfu ma też kilka fajnych plaż,ale źle trafiliśmy, więc zmiana planów. Masz rację zimną wodę mamy u siebie tu oczekujemy czegoś lepszego, ale bywa różnie.
    Rodzinka lubi a ja nawet bardzo snurkować, przywiozłem swój kajak, który leży ciągle w bagażniku i z tego wszystkiego nici.
    Nic się nie dzieje bo przez dwa dni trochę pływaliśmy a dzisiaj jest super pogoda na opalanie.
    Przywiązanym do hotelowych basenów polecam Korfu.
Wyleczonym z Korfu definitywnie poruszony

23.07.2016 17:19:03

dubaj pisze:

pawelh pisze:

Przywiązanym do hotelowych basenów polecam Korfu.
    Wyleczonym z Korfu definitywnie poruszony
]

czemu . ja się dwa lata temu wyleczyłem jak bylem na dole Corfu Hotel mesongi beCH , BYLEM zły troche jak zona zarezerowwała corfu drugi raz ale to co jest na dole Corfu a to co jest u góry (sidari i okolice) to dwie rózne wyspy , więc polecam gorąco.
Pozdrawiam

26.07.2016 20:48:47

Od: 2011-7-24
No i my powolutku pakujemy się, mija dwa tygodnie urlopu i pora się zbierać,naladowani, zrelaksowani,uśmiechnięci i z utęsknieniem czekamy na kolejne wakacje. Corfu nie zawiodło tym razem,i jest super, obawiałem się że będzie tak jak dwa lata z biurem podróży. Moja żona to najlepsze biuro podróży jakie mogłem znaleźć. Pozdrawiam

30.07.2016 17:56:14

Jutro wylot....

wolf
31.07.2016 09:50:04

Lokalizacja: CENTRUM

Od: 2014-10-6
Tomaszek czyli warto jechać? Bo ja wyjeżdżam za tydzień i ciągle się waham'

31.07.2016 22:37:59

Od: 2011-3-24
Tym razem na spokojnie i bez emocji o Korfu.
Nie żałujemy wyjazdu na wyspę choćby z tego powodu,że mamy własne doświadczenia(tak jak kiedyś z Bułgarią)i wszystkim podobała się wycieczka na Paksos i Antypaksos,ale tu pozytywy się kończą.
Korfu jak większość wysp w sezonie turystycznym to jeden wielki biznes,zgiełk itd(to moja opinia,ale i mojego ostatniego gospodarza z Pelionu)
Więc jeśli komuś to odpowiada a do tego lubi przesiadywać w basenie oraz jest mu obojętne jaka jest w pobliżu plaża to powinien tam jechać.
Jeśli ktoś lubi się szwędać,poznawać Grecję i jej mieszkańców,trafiać do uroczych wiosek lub na puste plaże to zły adres.

berus9999
01.08.2016 12:09:42

Od: 2015-5-29
    pawelh pisze:

Tym razem na spokojnie i bez emocji o Korfu.

Adres bardzo dobry, tylko czas nie tencool

polinl
01.08.2016 20:10:37

Od: 2011-9-19
Obawiam się, że brak mi w tej chwili czasu, żeby się dłużej rozwodzić, ale zdecydowanie i czas, i miejsce...trzeba tylko wiedzieć jak szukaćoczko Korfu ze swoimi 104 różnorodnymi plażami i WIELOMA tradycyjnymi wioskami ma do zaoferowania to czego zwykle trzeba szukać w wielu osobnych miejscach. Pracując już odpowiednio długo jako przewodnik na CFU, a przede wszystkich mieszkając na wyspie kilkanaście lat, dobrze to wiem. I nie tylko ja. Każdy ma inne oczekiwania, ale powyższe komentarze są zdezydowanie na wyrost. Pozdrawiam wszystkich miłośników tradycyjnej GR i CFUwesoły

01.08.2016 21:12:28

Od: 2011-3-24
berus9999 z tym akurat się zgadzam tym bardziej,że zostałem uświadomiony przez mojego ostatniego gospodarza.

polinl z całym szacunkiem,ale szukać chyba potrafię a tak mi się wydaje przynajmniej.
Gdyby było inaczej to czas spędzony na Korfu byłby całkowicie stracony a my jakoś daliśmy radę.
Nie pomieszkuję jak Ty w Grecji co dla oceny całego kraju ma tak wady jak i zalety,ale byłem tam x8 nad M.Trackim,Egejskim,Jońskim,Mirtejskim czy Śródziemnym,objechałem kraj x2 dookoła i x4 w poprzek(różnymi trasami)
Bez wątpienia można na Korfu doszukać się kilku ładnych plaż czy tradycyjnych wiosek itd.(zużyłem na wyspie pełen bak paliwa na owe poszukiwania)
Jeśli komuś się podoba to sprawa gustu ja mając do wyboru np.z Chalkidiki i Korfu,wybrałbym to pierwsze o Pelionie czy Peloponezie nie wspominając.
Widocznie żle trafiłem,ale Korfu drugiej szansy na zmianę zdania nie dam.
pozdrawiamoczko

as
03.08.2016 07:34:45

Od: 2014-2-6
Korfu - byłem widzialem, moje 'trzy grosze'. Ocena 4-, dzieci dają 3+, bo: byliśmy w Agios Giorgios - spokojna wioska ładnie położona w płn zach części wyspy, dużo tawern i sklepów, dluga, nieztloczona plaża to na plus. Ale temperatura wody prawie jak w Bałtyku wygonila nas tak naprawdę z Korfu. Jeszcze w szoku dotarliśmy do Sidari, gdzie woda cieplejsza, choć po kostki i brudny piasek - okolice Kanału niedaleko tawerny Greek House. No i zapach siarkowodoru, choć o wiele mniejszy niż w Lefkimi. Lepiej z wodą było w Agios Stefanos i Arillas, ale tu wielkie fale zabieraly pól plaży i bez materaca na piachu wszystko mokre. Są oczywiście leżaki, jak ktoś woli. Co na plus- Kanał, mimo tłoku, w Sidari, Cape Drastis, Logas Beach z 7to Heaven i przede wszystkim przeurocze Afionas (doskonałe na zachód słońca) oraz w pobliżu Porto Timoni (podwójna zatoka), choć woda zimna. Na plus też uczynnosc Greków, którzy pomagali znaleźć nam kwaterę i owoce, jak figi, czy cytryny, które rosły przy naszym apartamencie. Podsumowując, dobrze, że już na 'starych śmierciach' w Kalamitsi na Lefkadzie. Fanów Korfu pozdrawiam, ale to tylko moja opinia.oczko

03.08.2016 14:02:00

Od: 2011-3-24
Ja też największe obawy miałem odnośnie temperatury wody tym bardziej, że sporo osób na forum ostrzegało o takiej możliwości. Niestety mieli rację, oczywiście można trafić na ciepłą wodę, ale ja więcej takiego ryzyka nie podejmę poprostu szkoda urlopu.