Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » POZOSTALE WYSPY GRECKIE » LEFKADA

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 22 / 24>>>    strony: 21[22]2324

Lefkada

06.08.2017 10:24:10

Od: 2012-7-15
Polecam z Nidri takie małe stateczki (jeden wygląda "normalnie" a drugi tak jakby to był "statek piracki").

Na wycieczkę na mniej oblegane trasy Meganisi - Kalamos - Kastos.

Na Kastos i Kalamos są ładne wioski w których mieszka (w kazej) bodajze 80 osób.
Na Kastos super ciasta w kawiarni przed wiarakiem i w samym wiatraku.
Swietne widoki, mało ludzi

Te statki doskonale wiedzą jakie miejsca są najlepsze do snorkelowania bo zawsze wybierają te z najciepleszą wodą i najlepiej osłonięte.

Lodka nazywa się bodajze NIKOLAOS i mielismy jej za złe, że przypływała obok nas (i konczylo się odludzie) ale potem podpatrzylismy ciekawe miejsca dzięki niej

Marina w Kastos:
Obrazek
Widok z kawiarni w wiatraku

Stateczek zatrzymuje się prz takich "plazach" gdzie nikogo nie ma

Znalazłem jego zdjecie wesoły

gusias
06.08.2017 11:26:05

Od: 2014-1-22

No Itaka pare eu sobie dokłada do wycieczek fakultatywnych, na mieście taki rejs można wykupić taniej to nie ulega wątpliwości, są to różnice do 5 eu. Ja za rejs w Itace zapłaciłam 18 eu, standardowa cena wynosiła 20 eu ale dostałam rabat wykupując odrazu 3 różne wycieczki, w ten sposób na każdej był rabat 5,4 i 2 eu. Na mieście można było wyrwać taki sam rejs za 15 eu, w cenie itakowskiej był już ujęty transfer z hotelu do portu i spowrotem, także nie było to jakoś mega dużo.

Rejs, o ktorym pisze ogórek też Itaka proponowała właśnie czymś mniejszym i jeszcze jakiś inny. Muszę poszukać, bo gdzieś zachowałam te oferty a nie sądzę aby się coś zmieniło.

06.08.2017 16:18:25

Od: 2017-8-2

Ogorek jeżeli chodzi o twoją propozycję, to z ciekawości "przyglądniemy się" tym miejscom, bo szczerze pierwszy raz o nich słyszę. A czy dla osób nie uprawiającym snorkelingu (czyli dla mnie, bo mąż uwielbia) coś też się znajdzie na tej trasieoczko?

06.08.2017 16:22:16

Od: 2017-8-2
Gusias ja teraz się zastanawiam nad wycieczkami, które proponuje Itaka. Szkoda tylko, że dużo miejsc w różnych wycieczkach się dubluje. Chyba w pierwszy dzień wybierzemy się do Nidri albo Lefkady, żeby zobaczyć co proponują tamtejsze biura, żeby skonfrontować z ofertą z Itaki, którą pewnie będzie przedstawiał rezydent w następny dzień.

gusias
06.08.2017 17:13:04

Od: 2014-1-22
Ofertę wycieczek rezydentka wręczyła nam odrazu na lotnisku.
Z rejsów poza tym, który opisałam był również ten, o którym pisze ogorek - nazywał się Ucieczka na 3 wyspy, koszt 30 eu dorosły bez lunchu, rejs całodniowy 9:30-19:00. Start z Nidri. Program: wyspa Meganissi - plażing na plaży Asteras, potem wyspa Kastos - czas wolny na spacer po wiosce Kastos, nastepnie plażing na plaży Limni. Dalej wyspa Kalamos - czas wony w wiosce Kalamos a następnie plażing na Asprogiali, powrót na Lefkadę.

Kolejny rejs to Rajski rejs - Meganissi i Skorpios, 30 eu z lunchem, czas 9:30-17:00. Start z Nidri - jaskinia Papanikolis na Meganissi (opisałam w relacji z mojego rejsu) następnie przystanek w porcie Spilia na Meganissi i wejście do wioski Spartohori (opisałam w relacji z wieczoru greckiego). Lunch na plaży wybranej przez kapitana ... ma być dziewicza oczko. Przepłynięcie na Skorpios - wyspę Onasisa (też opisałam w rel. z mojego rejsu) opłyniecie wyspy, postój na kąpiel przy plaży, którą Jacquelina Kennedy uznawała za swoją ulubioną (albo miała słaby gust albo faktycznie coś ją wspaniałego z tą plażą łączyła, bo to nic specjalnego - pokazałam w relacji, nawet mi się zejść ze statku na nią nie chciało)

Moim zdaniem, z tej oferty Itaki wybrałyśmy najlepiej jak się dało, czyli 1) grecki wieczór na Meganissi (obejmował rejs + kolacja + transfer z i do hotelu)SUPER, 2) wycieczka dookoła wyspy - autokarowa (forteca Santa Maura w Lefkadzie, Monastyr Feneromeni, wioska Agios Nikitas - czas wolny - plaża, kawa, spacer, plażowanie na Kathisma, wizyta w tawernie Panoramic View - piękny widok, żarcie na własny koszt, krótki postój w punkcie widokowym na Vasiliki, degustacja wina w winiarni oraz poznanie procesu produkcji, wizyta w muzeum oliwy z degustacją). Też opisałam w relacji dokładnie. 3) Rejs już pisałam co zawierał.
Biorąc 3 wycieczki na każdą dostałyśmy rabat 5, 4 i 2 eu. Nasz rejs był i tak najtańszy a moim zdaniem najfajniejszy miał program.

Wycieczka na Porto Katsiki kosztowała 18 eu - 3 h plażowania + dojazd tam i spowrotem i to wszystko. Za 18 eu możesz mieć nieporównywalnie więcej, tyle kosztował nas rejs całodzienny podczas, którego przecież PK odwiedziłyśmy i piękne Fiskardo na Kefaloni i pozostałe atrakcje, które już opisałam. wesoły

Możecie też wynająć auto samodzielnie lub przez rezydenta i zobaczyć wyspę po swojemu.

Kanarowski
09.08.2017 07:45:00

Od: 2013-5-11
    lena86 pisze:

A może warto wypożyczyć sobie skuter i objechać całą wyspę? Byłem dwukrotnie na Lefkadzie swoim samochodem i uważam, że warto ją pozwiedzać porządnie. Widoki obłędne.

quickstarter
09.08.2017 08:08:56

Grupa: Administrator

Lokalizacja: blisko Czech i Słowacji

Od: 2014-6-2

Kanarowski pisze:

Dokładnie tak, zamiast szukać zorganizowanych wycieczek warto pojeździć po Lefkadzie bo widoki fantastyczne. Nie płynąć do Porto Katsiki ale jechać autem - nikt nie będzie żałował wesoły Zatrzymywać się w mijanych wioskach o próbować tsiupouro i inne specjały od lokalnych sprzedawców z przydrożnych straganów oczko To jest prawdziwa Lefkada, bez touroperatorów (brrrrrroczko Można popłynąć promem na Meganisi i całą wyspę w jeden dzień objechać zatrzymując się choćby na zupełnie pustych plażach - nie ma ich tam wiele ale są bardzo ciekawe. Koszt przeprawy auta promem nie jest wysoki.

09.08.2017 08:12:41

Tu masz te wyspy:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Kalamos (ta większa) i Kastos (ta mniejsza)

Zdaje się, ze na kazdej suma tubylców to max 70 osób.
Na pewno zawija do portu w Kastos. Proponuję spacer do kawiarni w wiatraku

Na Kalamos jest wioska którą zniszczyło trzęsienie ziemi w 1957 roku i jedynie kościół ocalał w którym ludność się schowała.
Dlatego kościół ten odnawiaja co rok i wygląda to dziwnie taki lśniący kościół na tle resztek wioski.

Dla mnie te wyspy to takie perelki na Jońskim. Mało ludzi, czysta woda. Jak wylądujesz na jednej z plaż to prócz snorkelowania niewiele będzie do zrobienie, chyba, że łapanie kóz. Bo są to WSZYSTKIE plaże dzikie bez baru, leżaków, itp.

Kalamos jest niesłychanie zielona o obłednym zapachu iglaków (nie wiem pinie) i chórze cykad.

Osobiście dla mnie te dwie wyspy to lepsza atrakcja niż cokolwiek na Meganisi (lacznie z tą grotą, gdzie niby stała łodź powdodna - chyba "kieszonkowa")

Te wyspy tworzą zaporę dla fal z zachodu i na ich wschodnich brzegach (gdzie staje stateczek) woda będzie spokojna i przejżysta

Obrazek

Pod kamieniami czają się spore ryby tzeba pływać tam gdzie na dnie są skały czy takie minijaskinie w dnie

22.08.2017 16:33:40

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA

Takie coś znalazłem na YT. Tempo muzyka - wszystko czysto GR
Fajna odskocznia od filmików o Lefce typu plaża/statek/nocne życie

Ładne widoczki z wnętrza Lefki, gdzie pewnie mało kto zagląda

22.08.2017 17:47:06

Od: 2017-8-2
ah Lefkada Lefkada...niebiański kolor wody przy plażach Egremni, Kathisma, Milos, Porto Katsiki. I te wrażenia pozostaną u nas w pamięci na zawsze. O wiele piękniejszych miejsc niż na Zakynthos. Mieszkaliśmy w miasteczku Nikiana, w hotelu Pegasos. Nasze odczucia co do hotelu mieszane. Obsługa zawsze uśmiechnięta. Śniadania monotonne, gdyby nie pomidory ogórki i arbuzy nie wiem jakbym przeżyła. Obiadokolacje, takie sobie czasem spaghetti, jakaś grecka podejrzana feta, dla głodnego da się przeżyć, jeżeli dają arbuzyjęzor za tą cenę chyba lepiej zrezygnować z posiłków i stołować się w lokalnych knajpkach:/ Ale podobno taki standard to norma na Lefkadzie. Z własnych doświadczeń z Grecją nie tak dawno temu płaciliśmy trochę mniej a było znacznie więcej. Może czasy się zmieniły. Co to pokoju, było czysto, duży balkon niestety przy jakimś murze, mało światła w pokoju, klima działała bez zarzutu, lodówka!, ale łazienka...kabina prysznicowa, ja ledwo za przeproszeniem 53 kg mogłam wcisnąć do niej. Sprzątanie w pokoju niby teoretycznie codziennie (mało widoczne), ręczniki co 3 dni wymieniane, Pani sprzątająca otwierała nam okno balkonowe niby z moskitierą, po 1 nocy byliśmy z mężem pogryzieni przez stado komarów, byliśmy w szoku no w Krakowie nic a nic nas nie gryzłowesołyco do samego miasteczka, plaża ok, w miarę czysta nie licząc niedopałków papierosów:/3 sklepy na krzyż i nuda jedna wielka. Komunikacja autobusowa działa w miarę porządnie. Cena biletu do Nidri i do Lefkady 1,8 euro za osobę. Przystanki jednak nie są usytuowane po jednej stronie, po jednej stronie są zielone budki, po drugiej przystanku trzeba szukać przy znaku (tak jak w Polsce). Na Kathisme Beach jechaliśmy autobusem (7,80 za dwie osoby), do Agios Nikitas tez 7,80 potem ciężka droga przez górkę na Milos Beach, a jeszcze trudniejsza z powrotem (nie polecam w japonkach:/)do Porto Katsiki wykupiliśmy wycieczkę z Itaki (25 euro za osobę), rejs całodzienny obejmujący takie miejsca jak Kefalonia, Itaka, Egremni, Porto Katsiki, opłynięcie wyspy Scorpios wykupiliśmy w Nikianie w biurze czarterującego statek Makedonia Palace. Rejs był super oczekiwaliśmy większej liczby osób, ale było ok, zajęliśmy miejsce prawie na dziobie po prawej stronie, najlepsze widoki, słoneczko, i miejsca tyle że starczyłoby na 6 osóboczko

22.08.2017 18:01:23

Od: 2014-4-23
Lena - gdybym nie był zniechęcony do Lefkady i ogólnie do hoteli all inclusive to bym się... zniechęcił Twoim wpisem.
Ale obrony Makedonia Palace Ci nie wybaczę - my weszliśmy, zrobiliśmy wielkie oczy... i uciekliśmy 5 minut przed odcumowaniem, że niby dziecku się niedobrze zrobiło.

22.08.2017 18:06:45

Od: 2017-8-2
a co się stało, że uciekliście? podobno Makedonia była odnawiana w 2017 rokuoczko i rzeczywiście nic dodać nic ująć, było ok, nie było tłoku chociaż była to pora wakacji greków i włochów na tej wyspie, my się nie przeraziliśmy a raczej byliśmy zaskoczeni że 20 minut przed rozpoczęciem rejsu znaleźliśmy tak dobre miejsca (do robienia zdjęć i filmów) a płynęliśmy już o wiele większymi kolosami do Nowej Zelandii np

22.08.2017 18:10:22

Od: 2017-8-2
dubaj dlaczego jesteś zniechęcony do Lefkady? być może trafiłeś na jakiś wredny okres?jak dla mnie wyspa zachwyca...tymi przepięknymi plażami i kolorem wody!! gdyby kolor i temperaturę wody można byłoby zmienić to bym tylko odwiedzała polskie kurortyjęzor

22.08.2017 18:13:14

Od: 2017-8-2
https://www.youtube.com/watch?v=T6E4WlRjseU a to nasz hit greckibardzo szczęśliwy

22.08.2017 18:16:20

Od: 2017-8-2
https://www.youtube.com/watch?v=j8EmFn3KXNA a to przekleństwo Makedonia Palace grecka wersja wiadomo jakiego hitu tego lataoczko

22.08.2017 18:18:52

Od: 2014-4-23
Lefkada - jedyne zażenowanie w Grecji podczas meldunku w hotelu.
Lefkada - nieciekawe plaże (plaże - nie mylić z klifami, które są super... ale same plaże są beznadziejne... o Mikros Gialova nie wspomnę... najgorsza plaża Grecji w moich objazdówkach)
Lefkada - komercha i brak greckiego klimatu
Lefkada - Makedonia Palace czyli jak świnia w wagonie do rzeźni...

Wybacz, to moje odczucia - nie krytykuję oczywiście czyichś zachwytów Lefkadą... jednakże mam prawo do swego zdania, które mam nadzieję nie obraża innych. Po prostu z naprawdę wielu miejsc w Grecji Lefkada najmniej mi przypadła do gustu.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

22.08.2017 18:35:01

Od: 2017-8-2
plaże na których byliśmy czyli Kathisma Milos, Agios Nikitas, Porto Katsiki, Egremni bardzo mi się podobały (no chyba że ktoś nie lubi kamyków), woda super, czysto. No niestety na Lefkadzie wszędzie pamiątki duperelki, żeby tylko kupić itd. mało klimatycznie zwłaszcza w Nidri czy w Lefkadzie. W Nikianie trochę mniej tej komerchy bardziej taka wioska, człowiek po 20 godzinie nie wie czy ma leżeć w hotelu czy ma iść znowu oglądać w chipsy w Carrefourze greckimjęzor jednego dnia troche zboczyliśmy z głównej drogi a naszym oczom ukazała się grecka sielanka, Grecy na ogródkach, drzewka oliwne, cytryny, limonki, greckie dzieci wrzeszczące i biegające, ładne zadbane domki, i kotywesoły co do Makedoni to czułam się w miarę komfortowo. zależało mi żeby coś zobaczyć i żeby nikt mi nie zasłaniał widoku:/ a najbliższy spocony Grek siedział 5 metrów od nasjęzor

22.08.2017 18:45:51

Od: 2014-4-23

Ogólnie jestem lekko negatywnie nastawiony do Lefki, więc wybacz mój poprzedni komentarz.
Ważne, że Ci się podobało i masz inne spostrzeżenia z Lefki.
Ja wyroków nie wydaje - grunt by być zadowolonym.

ps)ja nie lubię kamyków pan zielony

22.08.2017 18:48:42

Od: 2017-8-2
tak jesteśmy zadowoleni gdyby nie jedzenie w hoteluoczkono ale cóż nie ma co wybrzydzaćoczko

22.08.2017 19:28:18

lena86 pisze:

Kiedy pobyt w Grecji (dla mnie) to przyjemność jedzenia również.
Następnym razem proponuję bez opcji żywieniowej i znaleźć tawernę, w której będzie Wam smakować.
Czasem to tawerna, gdzie miejscowi jadają ale trzeba popróbować.

Może być tak, że w obleganej turystycznie miejscowości nie będą się starać w tawernach bo i tak klient się znajdzie.
Ja staram się wybierać mniej oblegane miejsca (z paru powodów) i zawsze udaje się nam znaleźć tawernę, gdzie lubią dobrze karmić.