Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » GRECJA TURYSTYCZNIE-WASZE RELACJE Z PODROZY » LESBOS LENIWIE....

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 4 / 6>>>    strony: 123[4]56

Lesbos leniwie....

08.03.2020 22:49:13

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri-Skamieniały Las

Spaceruję wszystkimi ścieżkami z terenu dawnego lasu, oglądając mniejsze i większe pnie dawnych drzew. Wychodzę też na najwyższy punkt obszaru, skąd mam rozległy widok:
Tu na półwysep Plaka oraz cała zatoka z naszą plażą...
Obrazek

…a tu już samo miasteczko Sigri oraz w całości widoczna wysepka Nisiopi(inaczej Melagonisi), na której także znajduje się Morska część Skamieniałego Lasu (pierwsze takie miejsce w Grecji). Można dam się udać wyłącznie grupą (płynie się łódką), ale nigdzie nie widziałam informacji o organizacji takiego rejsu… Wzdłuż wybrzeża wyspy można też obejrzeć skamieniałe drzewa, no ale my tego nie widzieliśmy…

Cały ten teren, na którym obecnie jesteśmy znajduje się tuż nad miejscowością Sigri, co najlepiej jest widoczne na tej mapie:

Wracam do dolnej części parku, do moich Chłopaków…

11.03.2020 21:40:54

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri-muzeum

To wraca, na główną ścieżkę parku. Oglądam jeszcze to, czego nie zdążyłam zobaczyć i już widzę jak moi wracają do punktu wejścia…
To i ja powoli się tam kieruję, ale jeszcze mijam sporą współczesną sosenkę, pod którą leży sobie jej praprapra….babka…..

…kolejne pniaczki…

…oraz małą widownię otoczoną współczesnymi roślinkami, która przeznaczona jest do celów edukacyjnych, ale także odbywają się tu jakieś wykłady i prelekcje…

Przed samym wejściem do budynku muzeum, jeszcze kilka kamiennych-drzew, jako mój Pan M. powiada, że nawieźli, za rok rozrzucą i kolejne takie jak ja będą się cieszyć lol lol
Obrazek

I już prawie wychodzę, ale jeszcze zajrzę w ten nie do końca doświetlony róg, może tam jest ten symulator trzęsień…. Ale tam jest gablota z książkami, po obrazkach wnioskuję, że na temat parku, bo po greckich literkach nie mam szans dojść o czym publikacje są. Jest tu też wejście do biblioteki i czytelni oraz do sklepiku z pamiątkami (oliwy, zioła, i typowe pamiątkarskie badziewie). Wychodzę na taras, gdzie można siąść i wypić kawkę (zakup w tym sklepiku), a tam kolejne kamienie, więc podążam ich śladem

…i już widzę nasz kolejny cel w Sigri…

Teraz to już muszę znaleźć Chłopaków i stąd wyjść….
Chłopaków, lekko zniecierpliwionych zakręcony, znajduję oczywiście przy samym wejściu. Opowiadam im, co widziałam, a co oni odpuścili i że brakuje mi tych wielkich pni, które są wszędzie pokazywane, które są wizytówką Skamieniałego Parku, a JA ich NIE WIDZIAŁAM…. No ale zrozumienia to ja w nich nie znajduję zakręcony

Idziemy zobaczyć samo Sigri…..

11.03.2020 21:49:50

Od: 2016-4-24
Opuściliśmy teren Skamieniałego Parku, więc myślę, że to dobry moment na podsumowanie:
miejsce opisywane jest jako must see na Lesbos i całkowicie się z tym zgadzam !!!!
Muzeum wygląda na niepozorne, ale to, co jest w nim zgromadzone, przeróżna forma prezentacji oraz wielorakie podejście do tematu Skamieniałego Lasu jest świetne i godne naśladowania. Nie ma tu miejsca na nudę, choć po pierwszych gablotkach można się zniechęcić, ale po kilku krokach już widać, że nie będą one w muzeum jedyną formą prezentacji, a jedynie wstępem. Ogromy plus za to.
Opisy są w języku greckim i angielskim, ale nawet bez tego, forma prezentacji i trochę podstawowej szkolnej wiedzy jest wystarczająca, aby móc zrozumieć jak powstał ten nietypowy Las.
Prezentacja na zewnątrz trochę mnie rozczarowała: po zdjęciach w necie liczyłam na więcej "eksponatów", które będą przyciągały, zachwycały... w dalszym ciągu tu czuję niedosyt... A wyjaśnienie niedosytu znalazłam później...

04.04.2020 20:47:30

Od: 2016-4-24
Straszna cisza tu nastała. Sytuacja nie sprzyja planom, ale ja jednak wierzę, że choć w ograniczony sposób wakacyjny wyjazd (lipiec, sierpień) jest jeszcze realny. Oczywiście nie do Hiszpanii i Włoch, ale Grecja (zwłaszcza wyspy i samolotem bezpośrednio) czy Chorwacja są jeszcze możliwe..... Nam stale taką nadzieję.

A w między czasie zapraszam na kolejny odcinek...

04.04.2020 20:48:22

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri

Wychodzimy z terenu muzeum, skręcamy w prawo i lekko pod górkę (wcześniej pisałam, że miasteczko jest tarasowo położone, więc nie da rady, muszą być górki) i już po kilkunastu metrach jest kolejny obiekt charakterystyczny dla Sigi – jest to wenecki wiatrak…..
Obrazek
Myślałam, że trzeba będzie go długo szukać, ale on jest przy samej drodze wjazdowej do Sigri, więc już wcześniej przez okno Kijanki go widzieliśmy, a teraz możemy dokładniej z bliska obejrzeć...

W wiatraku nic nie ma... jest zamknięty na głucho…. Przy wejściu ktoś suszy figi…

…a stoliczek z krzesełkami zachęca do chwilowego odpoczynku...
Obrazek

... z czego korzystam, bo jednak nogi trochę mnie bolą….

Widać, że ktoś o to miejsce bardzo dba….

Ale nie będziemy tu siedzieć nie wiadomo ile…. Skoro przed chwilą było pod górkę, to teraz w dół i już jesteśmy w uliczkach Sigri. Wszystkie bardzo zadbane, wyglądają jak świeżo odmalowane. Ciche i totalnie puste. Gdyby nieruszające się firanki w oknach i pełne śmietniki, można by pomyśleć, że nikt tu nie mieszka.
Obrazek

Z góry widać kopuły, prawie jak albańskie bunkry (może kiedyś tam dotrę), ale to dach dawnej medresy...

Zmierzamy ku portowi, ale po drodze, całkiem przypadkowo trafiamy na kościół Agia Triada...

…który pierwotnie był meczetem. Kościół zamknięty, więc nie ma szans na obejrzenie w środku cysterny wodnej, która zaopatrywała w wodę pobliską turecką łaźnię i statki sułtana.

dubaj
05.04.2020 20:37:58

Lokalizacja: siłownia Avaton

Od: 2014-4-23

piekara pisze:

A w między czasie zapraszam na kolejny odcinek...

Prosimy o więcej... i dużo słońca.

Też jestem ciekaw tego lata... i kiedy się to "zarastwo" skończy...

06.04.2020 20:32:58

Od: 2016-4-24
Jak jest choć jeden czytelnik, to idziemy dalej pan zielony

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri

Jesteśmy już przy samym morzu, a dokładnie przy porcie. Jest w jednej części jest jakaś remontownia i stamtąd dochodzi huk, a tu gdzie my jesteśmy stoi jakiś statek i trochę złomu…
Obrazek

Trochę się tu też remontuje…. Tu też jest uliczka z kilkoma tawernami, ale wszystkie są na głucho zamknięte zakręcony ….

Skręcamy w jedną z uliczek, lekko pod górę tym razem i tu też kilka raczej barów i też zamknięte, ale w jednej widać żywą osobą, chyba pierwszą w czasie naszego spaceru… Mijamy mini placyk z pomnikiem, ale nie udało mi się ustalić, co to za pomnik….

Uliczki są wąziutkie, czyściutkie, mijamy sklepik, zamknięty bardzo szczęśliwy i kilka wylegujących się kotów… Naszym celem jest teraz ten oto obiekt….

10.04.2020 22:33:41

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri - zamek

Jesteśmy przed wejściem do zamku w Sigri. Zamek turecki to największy zabytek Sigri, więc koniecznie trzeba go obejrzeć. Zamek został zbudowany w XVIII w. przez Turków w celu ochrony przed piratami całej miejscowości Sigri. Już nad głównym wejściem (przed którym jesteśmy)
Obrazek

....spotykamy coś nietypowego, bo znaki sułtana, które poza Turcją ciężko podobno trafić (no ja jakoś specjalnie tych zawijasów nie rozpoznaję i z mojego 153 cm nie za bardzo są widoczne, ale są)...

To wchodzimy. Wrota bramy są….no przydałoby się je jakoś zabezpieczyć, bo niedługo to się rozsypią lub rdza je całkiem zje…

Potem przechodzimy przez kolejną „bramę”... już bardziej współczesną…
Obrazek

…by następnie być zmuszonym do sforsowania sterty metalowej siatki leżącej już za narożnikiem

Nikt nie mówił, że zdobycie zamku będzie proste….

14.04.2020 20:13:52

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri – turecki zamek

Ci co przeszli w japonkach i sandałach po kupie żelastwa (ktoś jest?) mają przed sobą wnętrze tureckiego zamku. I co też tu można zobaczyć ???

Mury zewnętrze od strony dziedzińca (bo chyba na nim się znajdujemy)….
Obrazek

….oraz mury zewnętrze od strony dziedzińca lol
…oraz podcienie i różne kolory cegieł użyte do budowy….. Kamienie zamku pochodzą z kamieniołomów w Sarmaisakh, a jego budowa była opłacana dzięki wpływom z wysokich podatków nakładanych na chrześcijańskich mieszkańców tej części wyspy Źródło http://www.lesvosisland.info

I tyle zdziwiony

No wnętrze nie powala, totalnie nic tu nie ma oprócz kupy żelastwa broniącej wejścia na teren zamku i połaci wysuszonej trawy, a raczej tego co z trawy pozostało… No nie jest to

, a szkoda…..

To włazimy na fragment murów tam, gdzie jest to wykonalne… Od razu trochę lepiej… Przy samym morzu widać jakieś łuki….

…i "mini-stocznię"

W drugą stronę możemy popatrzeć na Sigri, które jest podane jak na dłoni….

…i wypatrzeć wenecki wiatrak…. coś daleko teraz jest…..
Obrazek

Jak zamek turecki to oczywiście musi być też i flaga… grecka….

Jeszcze patrzę na naszą plażę….

…i nawet jakiś mini-lazur się znalazł bardzo szczęśliwy
Obrazek

Podobno na terenie zamku prowadzone są prace archeologiczne…. No cóż, jeśli o tych pracach świadczy kupa metalowej siatki przy wejściu oraz „pracowania” ze sprzętem….

….to tak są tu prowadzone badania archeologiczne na szeroką skalę lol lol

No nie ma co tu dłużej siedzieć, a raczej stać, bo ławek też tu nie ma, choć podejrzewam, że zachód słońca w tym miejscu byłby bardzo ładny…..

To złazimy z murów, jeszcze przeskok przez kupę żelastwa i jesteśmy ponownie na parkingu pod wejściem do zamku….

Biorąc pod uwagę „zawartość” zamku pobieranie opłat za wejście w przyszłości było by grubą przesadą…. No chyba, że Ci ciężko pracujący archeolodzy coś ciekawego znajdą, kiedyś…. Choć na Cyprze za wejście na mniejszy zamek kasowali chyba 2,5 eur (nie wchodziłam), ale w środku stały jakieś armaty i kwiatki rosły…. więc kto wie jaka tu polityka cenowa się kiedyś pojawi….

28.04.2020 18:18:10

Od: 2016-4-24
Dla tych, którzy są ciekawi dalszej części....

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri - miasteczko

Jesteśmy przed tureckim zamkiem (który nas specjalnie nie uwiódł), teraz już pozostał wyłącznie powrót do samochodu. Już przestaliśmy liczyć na to, że uda się tu zjeść jakiś ciepły obiad, który nie będzie odmrażanym hamburgerem…. To ostatni krótki spacer uliczkami Sigii….
No brzydko to nie jest, i do tego cicho i spokojnie…. aż za cicho momentami….
Obrazek

Ktoś o koty się pytał...

Czyżby archeolodzy z zamku jednak coś znaleźli??? :wink:

Jesień, jesień się zbliża…
Obrazek

Ostatni rzut oka na plażę, wejście do muzeum i wiatrak wenecki…
Nasza Kijanka jakoś daje radę pod górki się wspina i pokonuje kolejne kilometry ku Anaxos….. Ale po drodze….

28.04.2020 18:20:44

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Sigri - Anaxos

Sigri już za nami. Teraz czeka na jazda raczej w większości pod górkę, ale Kijanka daje radę. Po drodze mijamy odcinek, gdzie wymieniana jest nawierzchnia drogi, ale także gdzie odbywają się odstrzały w skarpach przydrożnych… widać nawet miejsca po odstrzałach bardzo szczęśliwy
Obrazek

Albo szukają budulca albo nowych spetryfikowanych drzew bardzo szczęśliwy
Taki domek na wakacje, akurat teraz, byłby idealnym rozwiązaniem…

Po drodze jest kilka miejsc ogrodzonych siatką, za którą widać kolejne okazy dawnych drzew…
Obrazek

Niektóre są bardzo ciekawie zachowane…

Chyba przygotowane do transportu, bo na okazie jest dziwna powłoka…

Chłopaki z samochodu nawet nosa nie wytknęli... no bo już w Sigri się na kamienie napatrzyli bardzo szczęśliwy

Lesbos zdecydowanie korzysta z możliwości jakie daje jej natura:
Obrazek

Widoki po drodze też całkiem, całkiem…

Przy tym wiatraku jest taka tablica informująca, że to miejsce (wiatraki i ukształtowanie okolicy) to darowizna od rodziny Georgiou Oikonimidi. Rok budowy 2016

Dojeżdżamy do Anaxos, szybkie przebranie się, coś w rękę i podjeżdżamy do Petry. Jesteśmy głodni, więc wybór pada oczywiście na gyros-pita – czasu i ochoty na zrobienie zdjęć nie było czasu. Kupujemy jeszcze coś do zjedzenia oraz oczywiście portokalopitę i wracamy do Lakisa odpocząć po długim dniu……

dubaj
28.04.2020 21:36:45

Lokalizacja: siłownia Avaton

Od: 2014-4-23

Poprosimy jeszcze pozytywne widoki. Wiatraki...i takie tam zaniemówił

29.04.2020 19:46:41

Od: 2016-4-24
Różne widoki jeszcze tu będą pan zielony

29.04.2020 19:50:15

27.09.2019, piątek, dzień 3 c.d. Skamieniały Las

Po powrocie do apartamentu, nie daje mi spokoju fakt, że w "muzeum" w Sigri nie było tych wielkich pni drzew, którymi cały obiekt się szczyci. Przełaziłam teren bardzo dokładnie, no i ich nie było. Biorę się za szczegółowe przeglądanie broszur, które dostałam, analizę map google (co na telefonie jest jednak trudne) i wpadam na poszlakę…. Dokładne badanie w domu już po powrocie potwierdza, to co udało mi się ustalić, wtedy wieczorem, jedząc portokalopitę pan zielony

Muzeum Skamieniałego Lasu jest w Sigri i obok muzeum z wystawą jest ekspozycja pod chmurką. Ale to tylko jej niewielka część !!! Duża część, znacznie większa obszarowo !!! jest gdzie indziej i dojazd do niej jest trochę inny. Jadąc od Anaxos nie należy dojeżdżać do Sigri, ale sporo wcześniej, już po przejechaniu przez miejscowość Antissa odbić w bok. Zgodnie z

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

, choć nie kojarzę, żeby obecnie on przy drodze był, bo by mi się jakaś lampka w głowie zapaliła :? Co ciekawe, dosłownie kilka metrów dalej na skrzyżowaniu przy punkcie widokowym jest

kierująca do Sigri – ale ona na Muzeum kieruje, co jadą można nie doczytać szczegółów.... Więc przez wyjazdem należy sobie dobrze to poukładać, bo to nie jest to samo miejsce, do którego można dojechać dwoma drogami !! Ten duży obszar pod chmurką podobno zwiedza się za free…

No tu nie byliśmy neutralny wielkich okazów nie widziałam i czuję jakiś nie dosyt smutny …. A kolejny raz się tam nie udamy….

Co ciekawe to jeszcze nie koniec, bo w okolicy jest jeszcze coś ciekawego, a dalej z Lasem powiązanego….
Otóż w folderach i na nielicznych stronkach są też zdjęcia fragmentów drzew pod wodą i wygląda to na dostępne z plaży. Jakoś zakładam, że skoro przy naszej plaży w Sigri jest muzeum i ekspozycja, to ten pień będzie na tej plaży.
Obrazek

Też byłam w błędzie, bo plażę całą złaziłam… A pień jest za rogiem jak to się mówi, a dokładnie za półwyspem, który miałam z lewej strony i zamykał naszą plażę. Jest tam część Lasu nazwana Petrified Forest park of Plaka

Nie zapomnijmy jeszcze o Lesie na wyspie i przy jej brzegu (Morska cześć skamieniałego Lasu), ale o tym pisałam wcześniej….
No i oczywiście mapka, aby wszystko było jasne, gdzie co jest
Obrazek

Są też jeszcze „wykopki” z eksponatami przy samej drodze, ale ich nie zaznaczam, bo widać je z drogi, a poza tym to pewnie część z nich wywiozą, do którejś części parku, na co wskazywały obecne w tych miejscach gąsienice i części sprzętu….

Dla chcących zgłębić się w temat geoparków i Lasu w Sigri (choć więcej nie będzie) kilka przydatnych linków:

Mam nadzieję, że teraz, jak ktoś postanowi odwiedzić Lesvos i po błąkać się wśród skamieniałych drzew, to nie będzie miał już problemu trafić tam, gdzie chce….

Jak już wszystko jest jasne, to można kończyć już ten dzień….

taurus
03.05.2020 00:01:35

Grupa: Administrator

Lokalizacja: Gdańsk

Od: 2011-1-14
Tak chyba nie do końca leniwie to zwiedzanie Lesbos się odbywało ,)
Jak zostało coś jeszcze do pokazania to pisz i wrzucaj fotki - ogrzej nasze stęsknione Hellady serca.
_________________
Pozdrawiam

Błędy ortograficzne są nie zamierzone. W większości spowodowane używaniem klawiatury przez dzieci.

03.05.2020 11:53:25

Od: 2016-4-24
Na prawdę było leniwie... Tym bardziej jak porównam to do majowego Peloponezu i Aten....
Ograniczyło nas trochę położenie, wielkość wyspy, skupiska atrakcji na jej dwóch skrajnych końcach, a jako że nie chcieliśmy siedzieć w samochodzie w jedną stronę po 3h, aby gdzieś dojechać wypożyczyliśmy samochód tylko na 3 pełne dni, jeden z nich za nami...

ogorek
03.05.2020 14:10:55

Od: 2012-7-15
Mimo, że kolega @dubaj to pełne przeciwieństwo mnie (taki bardziej "macho") to gust do zdjęć mamy baardzo zblizon

dubaj pisze:

Poprosimy jeszcze pozytywne widoki. Wiatraki...i takie tam zaniemówił

Mam nadziję, ze koleżanka @piekara nie będzie urazona ale dla mnie najlepsze zdjęcie z tej relacji "so far":

piekara pisze:

26.09.2019, czwartek, dzień 2 c.d.

03.05.2020 14:15:47

Od: 2016-4-24

Panowie, bardzo dziękuję bardzo szczęśliwy

28.09.2019, sobota, dzień 4

Ranek wstaje piękny, choć jak tutaj dość wilgotny… Śniadanie (dość wcześnie dla nas) spożywamy oczywiście na balkonie ponownie obserwując poranny ruch i dostawę towarów door-to-door… Samochód mamy, więc w planie dziś kolejny dzień wyjazdowy. 28go września (ostatni weekend września) wypadały Europejskie Dni Dziedzictwa, a tym samym do większości muzeów i miejsc turystycznych wstęp jest darmowy. Plan tak ułożyliśmy, aby móc z tego skorzystać. Muzeum w Sigri nie brało w tym projekcie udziału, więc na sobotę zaplanowaliśmy wizytę w miejscu, które bezpłatne wejścia uwzględniało….
To jedziemy….
Za oknem krajobrazy zielone i bardzo miłe dla oka i wiążące się z naszym dzisiejszym celem….
Obrazek

Uwielbiam jazdę wśród greckich oliwkowych pól.

W pewnym momencie rozglądam się za zjazdem w małą boczną drogę, która powinna nas doprowadzić do małych ciekawych ruin, ale przy drodze nie ma żadnego oznaczenia, ale przede wszystkim nie ma żadnego zjazdu, drogi czy nawet utwardzanego traktu :? …. No cóż, odpuszczam, to był potencjalny dodatek….

Jedziemy dalej, z każdym przejechanym kilometrem robi się mniej zielono….
Obrazek

….a po jakiś 30 minutach widzimy ponownie różowe ptaszyska, ale także je mijamy, wjedziemy tu później pan zielony …. Skręt w lewo w węższą drogę, trochę pod górkę i jesteśmy u celu……

03.05.2020 15:38:02

Od: 2016-4-24

28.09.2019, sobota, dzień 4 c.d.

Dzisiejszy odcinek jest pod znakiem….
Obrazek

…które o tej porze zaczynają nabierać koloru….

Dojeżdżamy do Agia Paraskevi, które jest naszym celem, a dokładnie do…

Malutki parking jest po lewej stronie drogi, jeszcze przed powyższym kierunkowskazem, więc musimy się wrócić. Parę kroków po zaparkowaniu, przed główną bramę od strony ulicy, wchodzimy na teren muzeum
Obrazek

Już mi się tu podoba bardzo szczęśliwy Jest pusto, ładnie i czyściutko bardzo szczęśliwy

Początkiem XX wieku lokalni producenci oliwy doszli do wniosku, że w kolektywie siła i założyli spółdzielnię w Agia Paraskevi, dokładnie w miejscu, w którym jesteśmy. Wspólnymi siłami wybudowano pierwszą prasę. Co ciekawe to pierwsza prasa była wykorzystywana przez ponad 50 lat do 1967 r., do czasu zamknięcia fabryki. Dochody z prasy przeznaczone były na edukację i działalność społeczną. Potem przyszedł czas popadania w ruinę i w latach 80-tych postanowiono zabezpieczyć budynek fabryki na lepsze czasy. W 2004 r. tutejsza gmina przekazała budynek i grunt pod muzeum. Celem muzeum jest promocja dziedzictwa przemysłowego Lesbos, w tym sektora oliwy z oliwek.

W kasie Museum of Olive Oil Production in Lesvos (

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

potwierdzają, że dziś jest bezpłatne zwiedzanie, otrzymuję bezpłatną broszurkę i z uśmiechem na twarzy pan zaprasza nas do najbliższego budynku, a potem zwiedzanie ze strzałkami. Muzeum znajduje się w oryginalnym budynku Spółdzielni, które oczywiście musiało przejść modernizację i już po przekroczeniu progu, jestem miejscem zachwycona. Są tu maszyny i urządzenia (oryginalne)stosowane przy wytłaczaniu oliwy. Jest prasa, wytłaczarka i urządzenie do oddzielania czystej oliwy od wody…

Pod każdym urządzeniu jest tabliczka (po angielsku także) z krótkim opisem, a część opisów wyposażona jest w dokładne rysunki techniczne (super), ale i wizualizacje na małych ekranach jak przebiega cały proces wytłaczania oliwy (także super). Wrażenie robi też samo pomieszczenie, wysokie, z cegły, oryginalne, pełne światła. Do tego jest sporo przestrzeni, jest nas tu kilka osób, z przyjemnością można oglądać eksponaty, dodatkowo nikt z pracowników nie stoi Ci nad głową… Cała ta sala mnie zachwyca…

AnaP
04.05.2020 08:19:47

Od: 2018-7-17
Świetna relacja i oby tak dalej!!! Tego nam trzeba na te ciężkie dni...

Przejdz do góry strony<<<Strona: 4 / 6>>>    strony: 123[4]56

<< Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>

HOME » GRECJA TURYSTYCZNIE-WASZE RELACJE Z PODROZY » LESBOS LENIWIE....