Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » GRECJA TURYSTYCZNIE-WASZE RELACJE Z PODROZY » LEFKADA 2021 PRZEZ MACEDONIĘ PŁN, BUŁGARIĘ I RUMUNIĘ.

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 6>>>    strony: 1[2]3456

Lefkada 2021 przez Macedonię Płn, Bułgarię i Rumunię.

niuniek
21.10.2021 12:54:09

Lokalizacja: Kujawy

Od: 2012-6-14

Na zdjęciu widzę znajome mi miejsce. Na końcu Vasiliki, za portem w stronę Agiofili. Jak dla mnie najlepsze miejsce w tej miejscowości. 2 - 3 plaże pod nosem. Cisza spokój i spacerkiem w jedną stronę do miasta i w drugą na wspomnianą wcześniej piękną plażę. Pierwszy raz miałem nocleg w Delfini, za drugim razem spałem w Ermioni Studio, ale codziennie bywałem u brata, który mieszkał w Ilios na super dużych tarasach. A ten po środku na zdjęciu to chyba Thomas studio.

21.10.2021 13:04:47

niuniek pisze:

Tak jest. Miejscówka chyba nawet z Twojego polecenia.
Poprzednim razem tłumy na naszą plaże zjeżdżały samochodami. W tym roku zdecydowanie mniej przyjezdnych było, a to dziwne bo generalnie ludzi więcej było.
Dwa lata temu super, w tym ... mały kwas był, ale to w kolejnym odcinku.

21.10.2021 13:41:40

Od: 2016-4-24
Mówicie a noclegach w tej samej miejscowości?

Myślałam na następny rok o okolicy od półwyspu Athos a Kavalą, ale może wrócę do planu na Lefkade.... Tylko zwiedzania będzie mi brakowało...

21.10.2021 14:11:26

piekara pisze:

Mówicie a noclegach w tej samej miejscowości?

O tym samej. To jak dla mnie zdecydowanie najlepsza część miejscowości. Będzie mapka.

To jest dla minus Lefkady - brak ciekawych miejsc do zwiedzania. Drugi minus - to dużo ludzi, ale byliśmy też w szczycie sezonu czyli w drugiej połowie sierpnia.

26.10.2021 09:36:38

puk, puk....

26.10.2021 09:47:50

puk, puk....

Czasu brak, ale już jedziemy dalej

asz apartament to ten na samej górze po prawej stronie. To co widać na zdjęciu to mały balkonik z sypialni. W sam raz żeby usiąść przy kawie, winie, czy piwie i na czytanie książki.
Z drugiej strony mamy duży balkon ze stołem, idealny na spożywanie posiłków i granie w planszówki.
Byliśmy tam dwa lata temu ( miejsce z polecenia na forum a dokładniej ulica nie ten pensjonat), wszystko bez najmniejszych zarzutów, gospodarze z tych nie wtrącających się i nie nawiązujących bliższych relacji, ale co miało być przygotowane to było.
Dojeżdżamy zatem na miejsce, chcemy jak najszybciej się wypakować i najszybciej wskoczyć do morza. Plaże mamy zaraz obok apartamentu.
Była na tyle ładna, że sporo osób do nas przyjeżdżało.

Obrazek

Pozwolę sobie również na wstawienie linka do google maps. Mam nadzieję, że jest to dozwolone.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Dzwonimy zatem, właściciel nawet szybko przyjeżdża i zaprowadza nas do naszego apartamentu. Już coś nam nie pasuje, bo idziemy piętro niżej, a tam klitka: jeden mały pokój z 1 podwójnym łóżkiem i 1 piętrowym, mini aneks kuchenny w przedpokoju i tylko ten mały balkon. Brak jakiekolwiek stołu. Zdecydowanie nie to zamawialiśmy i nie na to się umawialiśmy. Robi się nerwowo. Żona próbuje rozmawiać z właścicielem, ale idzie to ciężko, bo po pierwsze jego angielski jest słaby, po drugie on nie widzi problemu, a po trzecie chyba nie jest osobą decyzyjną, chyba żona trzyma tam nad wszystkim piecze.
Ja w tym czasie próbuje dodzwonić się do agencji przez którą wynajmowaliśmy apartament, ale nikt nie odbiera. Pisze maile i szukam innych opcji, ale nic nie mogę znaleźć.
W końcu właściciel rzuca tekstem: ja musze iść, do zobaczenia jutro, zastanówcie się. Chyba już odkuli sobie straty z zeszłego roku. Nie spodziewałem się takiego zachowania po Grekach.
Czujemy duży niesmak, nie ma z jego strony żadnych wyrzutów sumienia, żadnych przeprosin ani próby załagodzenia sytuacji, coś tam rzuca tekstem, że za 3 dni chyba się zwolni „nasz” apartament, ale on nie wie.
W końcu odzywa się agencja, piszą że maja awarię telefonów i że nie maja innych wolnych miejsc w okolicy i jedyne co mogą zaproponować to 3 noce w tym małym apartamencie i potem 5 w dużym. O żadnych rabatach nie ma mowy ( na nasz mieliśmy 10% z zeszłego roku ). Z powodu braku alternatywy godzimy się na to, znacznie przepłacamy za te 3 noce. Nie jest to zdecydowanie warte tych pieniędzy. Tak naprawdę to odetchniemy dopiero po przeprowadzce. Podziwiam ludzi, co decydują się na wypoczynek w tak małym pokoju w 4 osoby.

Przynajmniej widoki mamy równie ładne.

ozark
26.10.2021 11:10:25

Lokalizacja: Rybnik

Od: 2012-2-25
aniołekaniołekaniołekaniołek

26.10.2021 14:21:31

Od: 2016-4-24
Ale trafiłeś z tym noclegiem.... Czytałam wiele takich opisów w przypadku Chorwacji, nawet odwoływanie rezerwacji w dzień przyjazdu, co w tym roku było dość powszechnym zjawiskiem, ale jeśli chodzi o Grecję to Twój wpis jest pierwszy, przynajmniej ja nie trafiłam....

Nie byliście zainteresowani szukaniem na miejscu samego czegoś?

26.10.2021 16:51:56

piekara pisze:

Nie byliście zainteresowani szukaniem na miejscu samego czegoś?

Sprawdziłem szybko w necie, nie było nic w normalnej cenie. Agencja odpisała tak samo. Nie widziałem też żadnych ogłoszeń na mieście. Ludzi było strasznie dużo.
Gdyby jednak okazało się, że mamy tym pokoju zostać 8 nocy to na pewno czegoś byśmy szukali.

27.10.2021 10:18:46

Od: 2019-2-7

Teraz parę słów o naszej miejscowości Vasiliki. Niestety tak się zdarzyło, że nie posiadam prawie żadnych zdjęć nadających się tutaj do publikacji. Jakby ktoś tutaj takowymi dysponował o proszę o wstawienie.

Vasiliki znajduje się na południu wyspy w zatoce. Można powiedzieć, że jest podzielona na dwie części. Cześć znajdująca się po zachodniej stronie to Ponti, jest tam sporo apartamentów, są restauracje i plaża. Nie byliśmy na niej, widzieliśmy jedynie z ulicy i na zdjęciach. Nam ona nie przypadła do gustu, ale jest ona znana przede wszystkim jako idealne miejsce dla windserferów. Trzeba przyznać, że jest tam ich sporo a my mogliśmy obserwować ich wyczyny z daleka tzn z naszej plaży i balkonów.
Centrum miasteczka i jego wschodnia strona to "nasze rejony". Spory deptak, mnóstwo restauracji, sklepów i sklepików generowało wieczorami duży tłok. Nam to nieszczególnie odpowiadało.
Co ciekawe ten deptak był również drogą udostępniona samochodom i sami kilka razy musieliśmy się samochodem przedzierać przez ten tłum.
Na szczęście wystarczyło opuścić rejonu portu i głównego deptaka i już była błoga cisza - miejsce gdzie zaczyna się Agiofili RD.
Blisko naszego apartamentu jest również sklep, w którym można było kupić w bardzo przystępnych cenach: pyszną kawę, świeżo wyciskane soki i świeży ser feta.
W naszym rejonie były 3 małe plaże , takie trochę przypominające te chorwackie.
Tutaj widoczne 2 z nich.

Obrazek

3 ta nasza jest na wcześniejszych zdjęciach, tutaj za zaparkowanymi samochodami.

Trzeba przyznać, że z wszystkich plaż ta nasza rzeczywiście była w czołówce. Może nie była efektowna, ale za to bardzo kameralna i co ciekawe to właśnie tutaj było najciekawsze życie podwodne, choć bez żadnych rewelacji. My przynajmniej nie odkryliśmy raju dla snoorkelingu na Lefkadzie.

p.s
ludzie na zdjęciach to przypadkowi turyści

W Vasiliki od kilku lat jest remontowany główny port, przez co promy na Kefalonie nie pływają. Można oczywiście popłynąć na zorganizowaną wycieczkę na plaże Porto Katsiki i Egremni, wynająć łódkę oraz skorzystać z taxi boat na plaże Agiofili.

27.10.2021 11:54:35

Od: 2016-4-24
Udało się znaleźć w okolicy lepsza=bardziej pustą plażę?
Bo ta z fotki dla mnie ok, ale tylko na dzień przyjazdu.

27.10.2021 13:04:27

piekara pisze:

Udało się znaleźć w okolicy lepsza=bardziej pustą plażę?
    Bo ta z fotki dla mnie ok, ale tylko na dzień przyjazdu.

My chodziliśmy na tą z wcześniejszego linka.
Dobrych ujęć tej plaży nie ma.
A nie lubię zdjęć z zamazanymi twarzami.
Jak jesteś bardzo zainteresowana to mogę podesłać na priv.
Tamta naprawdę jest fajna.
Czasami było mniej osób czasami więcej. W tym roku mimo większego tłoku na wyspie akurat na tej naszej było luźniej.

Te ze zdjęcia są obok i wyglądają mniej urokliwie.

W następnym odcinku ( pewnie jutro ) zrobię opis plaż na Lefkadzie, ale zdjęć będzie mało.
Nie chcę tutaj publikować zdjęć z czyimś wizerunkiem, w dodatku w strojach kąpielowych.
Na szczęście w internecie można dużo zdjęć i filmów znaleźć.

My byliśmy dwa razy w drugiej połowie sierpnia. Patrząc się na cenniki apartamentów jest to najgorętszy sezon.
Nawet w lipcu było taniej. Można więc przypuszczać, że jest wtedy jest luźniej.

27.10.2021 13:43:43

Od: 2016-4-24
To teraz dla mnie jasne..... ja jednak szukam plaż, gdzie jest albo mega uroczo (jak te słynne Lefkadzie plaże) albo musi być tylko dla mnie (totalnie się teraz na Kassandrze i na Kos pod tym kątem rozpuściłam bardzo szczęśliwy )

No sierpień to high sezon i wzrost cen za kwatery jest mocno widoczny. Odczułam to i w Sartii (do 15.07 40 eur, po 55) i na Thassos (coś podobnego), jeżdżę w tym samym lipcowym terminie (ok. 7-20.04)

Czekam na kolejną odsłonę.

27.10.2021 14:09:57

piekara pisze:

Czekam na kolejną odsłonę.

Plaży totalnie dla Ciebie na Lefkadzie raczej nie znajdziesz. A te słynne plaże rzeczywiście sa mega urocze. Zdjęcia które są w internecie nie przekłamują, a często nawet nie oddają tych kolorów.
Miejsce w Vasiliki tez jest fajne, cisza spokój, a do gwaru blisko. No i ta plaża na miejscu to też jest niezły bonus. Nie codziennie chce się gdzieś jeździć. W lipcu może jest trochę luźniej. Dwa lata temu tez było mniej ludzi. W tym roku widocznie wszyscy nadrabiali poprzedni rok.

27.10.2021 14:11:21

Od: 2019-2-7

A teraz to po co się jeździ głównie na Lefkadę, czyli opis plaż.
Prawie wszystkie ładne plaże znajdują się na zachodnim wybrzeżu, są z mniejszymi lub większymi kamyczkami a woda w morzy jońskim ma przepiękny turkusowy kolor. W mojej ocenie zdecydowanie ładniejszy niż w Chorwacji. Do plaż prowadzą kręte i wąskie drogi. Jest oczywiście też stromo, ale nie ma problemu żeby drogi te pokonać zwykłym miejskim samochodem.
Parasole i leżaki są płatne tak jak i miejsca parkingowe.
Zdjęć z plaż będzie mało. Praktycznie nie mam takich bez osób trzecich.
Na początek plaże, które zdecydowanie warto odwiedzić, ale nam się to nie udało.

Żałujemy szczególnie tych dwóch:

Egremni beach.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

W 2015r w wyniku trzęsienia ziemi dojazd i dojście na tę plażę zostały uszkodzone. Dwa lata temu nie było w ogóle możliwości oficjalnego dojazdu i dojścia na tę plażę drogą lądową. Jedyna opcja to były rejsy, my za czymś takim nie przepady, nie korzystaliśmy, i nie polecamy ale to oczywiście rzecz gustu i wiele osób z takich atrakcji korzysta.

W tym roku oddano do użytku drogę przygotowano również wygodne zejście tzn wybudowano nowe schody ( są fajne filmy z przejścia tymi schodami ).
Na plaży nie było jeszcze w tym roku infrastruktury gastronomicznej. Plaża jest dużą i nie powinno być tam kłopotu ze znalezieniem sobie miejsca. Problem były tez podobno miejsca parkingowe i kończyło się na tym, że oprócz pokonania schodów trzeba było jeszcze ponad 1km schodzić drogą, albo nawet zawrócić z powodu braku miejsc. To było powodem dla którego odpuściliśmy teraz tą plaże.

Milos beach.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Ta plaża byłaby chyba dla nas numerem 1. Tzn. byłaby gdybyśmy na nią dotarli. Dwa lata temu zabrakło na nią czasu, a w tym roku przegraliśmy z tłumami i brakiem możliwości zaparkowania samochodu.
Przejechaliśmy miejscowość 3 razy tam i z powrotem i nic się nie zwolniło. Razem z nam jechało tak kilkanaście samochodów.
Na tę plażę nie ma dojazdu. Samochód trzeba zostawić gdzieś w okolicach Agios Nikitas i albo zdecydować się na około pół godzinny marsz przez wzgórze albo skorzystać z taxi boat przewożących turystów z miejskiej plaży na plaże Milos.
Na tej plaży i widoki ładne i kolor wody ładny, jest spora, więc i miejsce się znajdzie.

Jest jeszcze kilka innych, których na których nie byliśmy. Ciekawa wydaje się też opcja dwóch plaż znajdujących się obok siebie ( Magali Petra i Kavalikefta ). One byłyby kolejne do odwiedzenia.

W kolejnym odcinku odwiedzone plaże.

27.10.2021 15:36:39

woojtekg pisze:

Też stacjonowałeś wtedy w Vasiliki? Patrzę na mapę i brakuje mi na wyspie miejscowości, gdzie będę mogła wieczorem pospacerować dłużej niż 15 min i to wzdłuż morza oraz miejscowości z uliczkami, sklepikami, tawernami, typowym wieczornym kurortowym życiem.... Chyba, że jest coś takiego? a ja jeszcze nie znalzałam....

27.10.2021 17:16:05

woojtekg pisze:

Dwa razy byliśmy w tej samej miejscowości w tym samym miejscu. Chyba pod twoje wymagania Vasiliki będzie pasowało. Deptak mógłby być wprawdzie dłuższy ale jest trochę uliczek, jest fajna ścieżka wchodząca w morze ( coś jakby molo - przygotowane chyba pod prom ). Można też przejść się w stronę Ponti, aczkolwiek to chyba trzeba iść wzdłuż ulicy, może da się przy plaży. My nie chodziliśmy, musiałabyś się pytać Wioli.
Jest to zdecydowanie miejscowość ze sklepikami, tawernami i typowym wieczornym kurortowym życiem - dla nas za bardzo. Plus jest taki, że wychodzisz z portu i cisza.

Pod względem uroku miasteczek Lefkada przegrywa jednak zdecydowanie z Chorwacją.

Potem będzie krótki opis miasteczek.

niuniek
27.10.2021 20:04:44

Lokalizacja: Kujawy

Od: 2012-6-14

Tu są plaże widziane z góry -

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

. Poniżej zdjęcię plaży z zieloną strzałką to plaża o której pisze autor relacji, a jest jeszcze ta z czerwoną strzałką.

Obrazek

Piekara, po tawernach, sklepach i uliczkach pochodzisz zdecydowanie dłużej niż 15 min. Podobnie będzie w mieście Lefkada. Na spacery po plaży to zachodnia część wyspy.

28.10.2021 09:07:01

niuniek pisze:

Tu są plaże widziane z góry -

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Wiesz, że w ogóle zapomniałem o tej małej zatoczce ( zaznaczonej na czerwono ) i nigdy na niej nie byliśmy. Tam pewnie łatwiej by było o intymność.

28.10.2021 10:42:06

Agiofili beach

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Urocza plaża znajdująca się bardzo blisko naszego apartamentu. Dwa lata temu tam nie dotarliśmy, więc w tym już musieliśmy. Od nas są 3 sposoby dotarcia tam.
1 ) na piechotę
2 ) samochodem
3 ) z centrum Vasiliki płynie taxiboat

My wybieramy opcje 2. Droga jest taka sobie czyli jak zwykle na Lefkadzie wąsko, kręto i górzyście. Tutaj dochodzi jednak jeszcze jedno utrudnienia, a mianowicie brak asfaltu. Oczywiście jest jak najbardziej przejezdna a na miejscu jest spory parking, a jakże płatny. Musimy się jednak liczyć, że samochód wróci z dużą gratisową warstwą kurzu.

Plaża wygląda tak:

O dziwo mimo ograniczonej ilości leżaków i ciągle napływających nowych plażowiczów nie zabraknie miejsca. Co jakiś czas przypływa łódź z nowymi, inni dochodzą z góry. Woda jest cudowna i spędzamy tam więcej czasu niż planowaliśmy. Jest też skromny mini bar z kawą, piwem i jakimiś przekąskami.
Ci odważniejsi ( albo lubiący ryzyko ) skaczą z tych skałek po prawej stronie z bardzo wysoka. Był nawet taki jeden, co robił salta w powietrzu. Oczywiście publiczność miał sporą, były głośne zachęty i brawa.
Plaża na duży plus mimo iż wydaje się na mocno zatłoczoną. Robotę robi woda i otoczenie skał.
Są też mniejsze skałki z których ci mniej odważni ( lub rozsądni ) mogą skakać. Korzystamy i my.
Mnie zaskakuje mój 9 latek, który pięknie skacze na główkę. Przekonuje się, że regularne chodzenie na nauki pływania przynosi efekty.

Porto Katsiki

Kolejna plaża to najbardziej popularna, znajdująca się na wszystkich pocztówkach, magnezach
i folderach reklamowych. Na plaże można się dostać samochodem. Jest stosunkowo dobra droga, bardzo dużo parkingów. Można oczywiście też dotrzeć w ramach rejsu statkiem. Jest ona oferowana w pakiecie z plażą Egremni. Byliśmy tam 2 lata temu i bardzo nam się podobało. Plaża wbrew pozorom jest spora i można odjeść dalej od schodów, na pewno jakieś miejsce się znajdzie.
Na duży plus to leżąc na plaży można się poczuć jak w restauracji. Przychodzi kelner zbiera zamówienia i za jakiś czas przynosi Ci to zamówiłeś/aś. Tutaj już wybór menu był większy niż na Agiofili. Menu rozdawali nam przy wejściu na plażę.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Zdjęcia z czerwca, jest też dużo innych na google - jak widać tłumów brak. Wtedy to dopiero musi być czad. W sierpniu było więcej osób. W tym roku plaża też była w planach, ale jak pisałem wcześniej. Nieudane podejście do plaży Milos w drugi dzień wakacji mocno zweryfikował i zmienił nasze plany odnośnie eksplorowania innych topowych plaż na wyspie.

I nasze zdjęcie. Mam tez sporo innych, ale nie nadających się na forum. Gdyby ktoś bardzo chciał to podeślę na priv.