Szlak na Olimp - Ile czasu piechotą ?
Prionia - Olimp
Hej,byłem tam na szczycie 1pażdziernika 2012,pierwszy przypadkowy nocleg w Litochoro pension Olympus u przesympatycznego Alexa na samym końcu tej miejscowości i blisko wejścia do wąwozu Enipeas.Dobrze się stało że zadzwoniłem,tam na górze w sobotę nie było miejsc w wygodnym schronisku Spilios Agapitaos,dlatego mogliśmy poczuć klimat tej wspaniałej miejscowości i podziwiać Olimp z dołu. Następnego dnia bardzo łatwo znaleźliśmy stopa na dużym parkingu w okolicach budynku Policji i szybko dotarliśmy do Prionia.Wspinaczka do schroniska praktycznie cały czas odbywa się w cieniu drzew,bez szczególnych widoków i trudności,ale w czasie upałów to może być duży atut.Około południa byliśmy w naszym schronisku,miejsca tym razem zarezerwowane na nas już czekały,uwaga nie było wody w kranach,łazienki i prysznice były nieczynne.Mogliśmy się delektować aż do rana tym magicznym miejscem,tak wysoko w górach 2100m-bezcenne.Następnego poranka,udany atak na Mitikasa,magiczne chwile genialna bezchmurna pogoda i zejście do schroniska,do Prionia polecam herbatę Olimpu w tamtej Karczmie,znów na parkingu łatwo znaleźliśmy stopa i około 19 tej byliśmy na Riwierze nad morzem.Jedyne czego żałuje to to że nie zdeptaliśmy wąwozu Enipeas
Myślę że 11 latka spokojnie możecie zabrać z sobą,zostawić w komfortowym schronisku lub na szczycie Skala do tego momentu jest naprawdę łatwo,
spore trudności zaczynają się zaraz za tym szczytem,ostatnie 40 minut marszu to walka z własnymi lękami...
Trudno coś konkretnego doradzić,nie znając szczegółów-ile czasu chcecie poświęcić tej wycieczce,w jakim terminie i jakie macie doświadczenie w górach.Pzdr