Samochodem do Grecji z trójka dzieci :)
Wróciliśmy z wojaży. Cali, zdrowi, opaleni wesoły

1. Miskolc. Węgry. Za przeproszeniem dooopy nie urwało, bo trafiliśmy tam w niedziele, w mega tłum ludzi. Wręcz polowaliśmy na wolną szafkę! Kilka brodzików + basen 140cm do pływania dla 'starszych'. Do jaskiń nie udało mi się wejśc, gdyż wygoniła mnie klaustrofobia smutny Raczej tam nie wrócimy.

2. Etno Selo. Serbia. Za tę miejscówkę dziękuję bardzo Radix'owi Wspaniałe, klimatyczne miejsce, ze świetnym jedzeniem i wspaniałą obsługą. Sen w stuletnim domku z klimą, to jest to! etnoselo.rs

3. Bitola. Macedonia. Nasza nawigacja zwariowała w tym mieście i nie ukrywam, ze mocno poprawiła mi się łacina podwórkowa, zwłaszcza, że pan taksówkarz znał na tyle angielski, że wiedział, gdzie jest nasz hotel, ale nie był w stanie nam wytłumaczyć jak do niego dotrzeć :O Właścicielem hotelu okazał się przesympatyczny Grek, który natchnął nas na dalszy cel podróży.

4. Sivota. Grecja. No właśnie. Mieliśmy jechać do Pargi, ale... zakochaliśmy się w Plataria Beach, znaleźliśmy super kamping (ponoć jeden z najlepszych w Grecji), pełen Greków i trochę Włochów. I uwaga - teoria o 'gorącym sezonie' w Grecji w sierpniu - tutaj się nie sprawdziła. Żadnych tłumów, żadnych problemów. Obsługa kempingu nawet pomogła mi w potrzebie i znaleźli dermatologa, który naprawdę pomógł wesoły
Okoliczne restauracje miały normalne ceny, a żarcie... ech. Zastanawialiśmy się czy nie przenieść się tam na stałe wesoły

5. Po 12 dniach na fantastycznym kempingu nadszedł czas na powrót. Albania. Nie, nie i jeszcze raz nie. Miałam spocone dłonie jadąc przez ten kraj. Brud, syf, brak jakichkolwiek zasad poruszania się po ulicach; ludzie z kałaszami spacerujący po ulicy, tona policji. Do tego fatalne drogi, śmieci dosłownie WSZĘDZIE. Na światłach pani w brudnej bluzce z dzieckiem na ręku, zaczeła walić mi w szybę, żeby dać jej pieniądze. Krzyczała na mnie i zapewne wyzywała, ale byłam tak 'posrana', że okno otworzyłam dopiero jak pokazała na precelka. Mąż mało mnie nie zabił, bo patrząc na to co działo się dookoła, równie dobrze mogła mi podciąć gardło. Ale bez nadmiernej paniki :O Dziecko dostało precelka, a ja tylko się upewniłam, że w to miejsce na pewno nie wrócę.

6. Bar. Czarnogóra. Tu wrócę na pewno. Pięknie, czysto, klimatycznie. Sympatyczni ludzie, ceny w miare przystępne. Widoki zapierają dech w piersiach wesoły)

7. Bośnia i Hercegowina. Znowu zaliczyliśmy zaledwie przejazd, ale tak naprawdę przejażdżka przez ten kraj zachęciła nas do wniknięcia głębiej w kwestie konfliktu bałkańskiego. Wszędzie domy z dziurami po kulach, opuszczone całe wioski i... Uśmiechnięci rolnicy sprzedający swoje produkty. Świeże figi, wino własnej produkcji, rakija wesoły

8. Makarska. Chorwacja. "Na imię jej było porażka". Tłumy polaków, tlenione laski z cyckami na wierzchu tańczące w rytm disco-polo na pokładzie pseudo "żaglowca". Aż pogorszyły nam się humory. Popłyneliśmy promem na wyspę Brać, do miejscowości Bol. Warunki noclegowe mieliśmy kiepskie, ale sama wyspa jest piękna. Niestety, ochłoneliśmy jedząc obiad w knajpce, odsuniętej od głównej drogi. Obiad dla 5 osób, bez wypasu = 100 euro. Dziękuję.
W knajpce poznaliśmy przesympatyczną parę polaków z Mikołowa (pozdrowienia dla Roksany), którzy podzielili nasze zniesmaczenie dzisiejszą Chorwacją.

9. Ribnisko Pohorje. Słowenia. Pensjonat na 'dachu świata', mega ludzie, mega miejsce, mega klimat. Zimą ideał - pensjonat przy stoku - latem - widoki i... powietrze. To trzeba przeżyć, opowiedzieć tego nie umiem. Tam poznaliśmy Urse, która wykorzystuje zasoby naturalne i robi z nich chyba wszystko co się da. Poczynając od nalewek, likierów, win, dżemów, po kremy, naturalne antybiotyki, pomadki, mydła itd. Wspaniała kobieta, będę na pewno składać u niej zamówienia by net.

Rezerwacji noclegów dokonywałam na bieżąco przez booking.com

Było wiele przygód - m.in.: nie wzieliśmy ze sobą zielonej karty, więc 'ubaw był po pachy' wesołyPoznaliśmy wielu fantastycznych ludzi. Oczywiście w mym sercu na zawsze pozostanie Grecja i jej mieszkańcy.

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pomoc bardzo szczęśliwy