Przepisy odnośnie pływania po Grecji (pod kątem łodzi motorowych poniżej 7m)
Poniżej fragment emaila od uezpieczyciela:

    nauticanord.pl pisze:


    To fakt, że holowanie na morzu jest odpłatne i zawsze należałoby przed przystąpieniem do holowania ustalić ile będzie ta usługa kosztowała, niezależnie od tego czy jesteśmy, czy nie jesteśmy ubezpieczeni.
    Ratowanie życia na morzu zgodnie z międzynarodowymi konwencjami jest nieodpłatne i służby ratownicze są w obowiązku podjąć załogę zagrożonej jednostki. Jeśli jednak podjąłby się także ratowania zagrożonego mienia to trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami takiej akcji, ale wtedy należy nie zgadzać się na żadne koszty ratownictwa, nie podawać wartości jachtu. W przypadku domagania się przez ratownika natychmiastowego porozumienia należy skorzystać z tzw. Lloyds Open Form (LOF), który kieruje się zasadę "no cure - no pay" (bez powodzenia - nie ma zapłaty) oraz wprowadza zapis o sądzie polubownym, który w razie przyszłych sporów zapewnia znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa prawnego dla stron.


Znalazłem template dokumentu na stronie Lloyds'a:

http://www.lloyds.com/~/media/files/the%20market/tools%20and%20resources/agency/salvage%20arbitration%20branch/agency_lof_2011.pdf

Trzeba sobie wydrukować obustronnie i mieć na łodce w nieprzemakalnym pojemniku ... Tak jak formularz w razie wypadku dla auta niektórzy wożą ...


  PRZEJDŹ NA FORUM