Σιγά, σιγά..... czyli jesień na Krecie….
Sprawy organizacyjne

Bardzo szybko mamy też nocleg, bo Pan M. już coś na bookingu wypatrzył bardzo szczęśliwy Pod uwagę brałam tylko Chanię, bo:
- musi być coś większego na wieczory, bo już jesień, więc wieczory raczej dłuższe nas czekają...
- Chania pokazana na cro forum skradała mi serce (choć Frangokastello na południu wyspy też, ale co byśmy tam robili przez tydzień…)
- miejscówka musi być logicznie do must see położona
- tu lądujemy i startujemy, więc to też wygoda.

Ja zamierzałam poszukać czegoś na lokalnych stronach, a Pan M. podsuwa mi już ofertę z booking konkretnego hotelu - Mediterranea Apartments: apartament z kuchnią, basen, blisko plaży, na obrzeżach – idealnie i cena idealna (209 EUR za tydzień, żadnych dodatkowych dopłat), w sumie najniższa z dostępnych….To rezerwujemy. Korzystam jeszcze z linka ze zwrotną nagrodą w wysokości 40 USD za rezerwację i noclegi mamy ogarnięte….

Wracamy do biletów za lot…. W poniedziałek na koncie widzę blokadę na kwotę 1020 zł zdziwiony zdziwiony Czemu aż tyle pytajnik zdziwiony Płaciłam kartą PLN więc powinno ściągnąć w naszej walucie, a nie w EUR… Czytam o zasadach chargeback’u, Pan M. idzie do banku, oczywiście tam nie wiedzą jak rozwiązać problem źle pobranej kwoty (bo już pobrali)… Piszę reklamację do banku z prośbą o wyjaśnienia czemu taka kwota została pobrana... Zaznaczam, że formularz kontaktowy nie pozwala mi na załączenie potwierdzenia rezerwacji (i kwoty zapłaty), ale z chęcią oczywiście w razie potrzeby doślę… Na drugi dzień już wiadomość w skrzynce mailowej czeka, że odrzucają diabeł bo nie ma potwierdzeń płatności zdziwiony No k.mać, czytać nie umie ta Pani???? Odpisuję jej, żeby dokładnie zapoznała się z moim pismem, gdzie zaznaczyłam, że nie można do formularza reklamacji załączyć załączników i teraz je jej załączam….
Cisza, zero odezwu, ale po tygodniu w skrzynce jest list, że otrzymali reklamację i ją kontynuują i wydłużają czas jej rozpatrzenia z 30 do 60 dni ze względu na złożoność sprawy…. (to już na forum fly4free przeczytałam, że muszą się z Ryan. skontaktować i sprawdzić, i już wiem, że R. po prostu moją kartę nie rozpoznał jako PLN i pobrał walutę EUR….)…jakby tego mailem nie mogli mi napisać, a taką drogę kontaktu wybrałam…. To czekamy….

Ubezpieczeń zdrowotnych nie kupujemy, bo w lipcu kupiliśmy roczne ubezpieczenie podróżne Planeta Młodych – co do jakości ubezpieczenia to nie mogę się wypowiedzieć, bo na szczęście nie musieliśmy z niego jeszcze korzystać… Oczywiście karty EKUZ też mamy…

W tym samym czasie trzeba ogarnąć jeszcze samochód, ale to już szybka i prosta piłka… W sierpniu rezerwowałam Rodzicom samochód, bo właśnie we wrześniu byczyli się 2 tyg. na Krecie (i zarzucali mnie fotkami, ale wyjazd z bp), więc miałam rozeznanie, gdzie i co… Wysyłam maile do 4 polecanych i sprawdzonych wypożyczalni, licząc tak naprawdę na jedną z nich… I się nie przeliczyłam: cena 90 EUR za tydzień, full ubezpieczenie za samochód z grupy A lub 100 EUR z gr. B – bierzemy to większe… http://www.europeocars.com/pl/ Polecam tą wypożyczalnię…

A Pan M. ma już nawet rozeznanie wśród miejsc parkingowych… lol lol


  PRZEJDŹ NA FORUM