Lefkada 2021 przez Macedonię Płn, Bułgarię i Rumunię.
eraz parę słów o miejscowościach na wyspie.

Lefkada

Największa miejscowość na wyspie, jej stolica i centrum kulturalno- administracyjne. Jest ona właściwie bramą do całej wyspy i to przez nią musimy przejechać gdziekolwiek na wyspę zmierzamy. Jest duży port żeglarski, sporo ciekawych uliczek i fajna ścieżka spacerowa wzdłuż kanału. Sa też różne muzea, my jednak ich nie odwiedzaliśmy. Może to nie jest miasteczko na pobyt, ale z pewnością warto na nie jedno popołudnie poświęcić.
Kilka zdjęć ze stolicy:

Nidri

Wraz z pobliską Nikianą stanowią główne centrum turystyczne na wyspie. Polskie biura podróży tam właśnie oferują zakwaterowanie. Nidri obecnie to główny port na wyspie. Stamtąd odpływają wszystkie promy oraz mnóstwo prywatnych statków wycieczkowych. My w Nidri byliśmy raz gdy na takowa wycieczkę się udaliśmy. Mnóstwo ludzi sklepów, restauracji i wszystkiego co się z tym wiążę. Zdecydowanie nie polecam na pobyt. Warto również podkreślić, że Nidri i Nikiana znajdują się na wschodnim wybrzeżu wyspy, która tak urokliwa już nie jest, a przynajmniej nam mniej do gustu przypadła. Urlopowiczów jednak jest tam sporo. Polecam przyjechać się ludzikiem po mapie i ocenić.
Plusem jest chyba największa baza noclegowa.

Vasiliki

To nasza miejscowość. Znajduje się ona najbardziej na południu wyspy. Jest ona kompromisem pomiędzy Nidri, Lefkadą a malutkimi mieścinami. Jest zatłoczony deptak, ale też są spokojne miejsca, gdzie można uciec od tłumu. Na plus są w miejscowości plaże, może nie tak efektowne ale gdy chcemy odpocząć od samochodu to można na nich dzień czy dwa spędzić. Jest tez blisko do Agiofili beach.
Niestety inne plaże to min 0,5h jazdy samochodem. Jest też daleko do wyjazdu z wyspy, gdybyśmy chcieli rozważać jednodniową wycieczkę do Grecji kontynentalnej.
Baza noclegowa też jest spora. Jest też sporo miejsc parkingowych.

Sivota

Dotarliśmy tam w przedostatnim dniu. Chcieliśmy pojechać gdzieś indziej na wieczorną kolacje.
Miejscowość ta jest bardzo urocza, sporo restauracji, fajny ale krótki deptak. Jedliśmy tam chyba najlepszą kolacje podczas całego pobytu. I co ciekawe było tam taniej niż w Vasiliki.
Największy minus to brak plaży. Ale gdy dla kogoś nie jest to takie istotne a zależy mu na czymś spokojniejszym to niech tam szuka noclegu.

Agios Nikitas

Gdy szukałem pierwszy raz noclegu to ta miejscowość mi się najbardziej spodobała.
Jest mała z całkiem ładną miejską plażą oraz bardzo blisko plaży Milos. Sądząc ppo zdjęciach to ładnych uliczek tam nie brakuje. W dodatku w promieniu kilku-kilkunastu minut kolejne plaże. Znajduje się na północnym zachodzie wyspy, jest blisko na kontynent i do stolicy wyspy.
Są jednak 2 problemy, pierwszy to dużo mniejsza baza noclegowa a drugi to kłopot z zaparkowaniem samochodu. Z tych powodów nie udało nam się ani tam spać ani chociażby pospacerować i napić się pysznej kawy.

Na Lefkadzie jest też sporo dużych domów do wynajęcia, zazwyczaj z basenami i wysokimi cenami z dala od plaży. To może być bardzo ciekawa opcja, gdy jedziemy w większym gronie i nie zależy nam na codziennym chodzeniem do restauracji, spacerowaniu po miejscowościach i codziennym plażowaniu ( ewentualnie można codziennie na plażę i do większych miejscowości dojeżdżać )[url][/url]