Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » DO GRECJI PO RAZ PIERWSZY - DLA TYCH, KTÓRZY DOPIERO PLANUJĄ PODBÓJ HELLADY :) » SEZON 2022

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

sezon 2022

02.08.2021 09:31:26

Od: 2016-4-24

To ja coś od siebie, bo my w lipcu samochodem celujemy w północną Grecję właśnie....

Thassos - odpuść sobie, ogromna komercja, tłumy ludzi, plaże, które wyglądają na dzikie w lipcu były założone leżakami jeden obok drugiego i tak zatoczka obok zatoczki (oczywiście kawałek pusty się trafiał, ale nie wiem czy o to Ci chodzi). Wiele tam nie zobaczyliśmy, bo choroba nas z wyspy wygoniła i może do tych pustych i dzikich nie dotarliśmy... ale jeszcze nigdy się nam tak nie trafiło, żeby przez 3 pierwsze dni nie trafić na całkiem dziką i pustą plażę....
Plus za tani prom i szybką przeprawę....

Limnos - jeszcze nie zrealizowany, ale wychodzi mi (po kilku konsultacjach), że tam jeszcze jest mało komercji, nie ma wielu wycieczek z bp, wielkich hoteli... Ogromy minus na czas przeprawy 4h i do tego w 2019 r miał beznadziejne dla mnie godziny promu (odpływ ok. 17, na miejscu przed 22). Cena ok 130 eur w jedną stronę (auto + 2 os).

Sithonia - różnorodne plaże, w Sarti w jej południowej części piękna piaszczysta plaża, długo płytka, dalej Sykia - ogromna długa plaża piaszczysta. Oprócz tego plaże żwirkowe i kamieniste. Jest w czym wybierać. Jedyny minus to totalny bark możliwości zwiedzania, tam po prostu nic pod tym kątem nie ma, wszystko w części bardziej lądowej, a wydostanie się z Sarti to min. 40 min jazdy samochodem.

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Kassandra – wschód a zachód półwyspu (a raczej wyspy, bo kanał podzielił półwysep) to dwa różne, skraje światy. Wschód z widokiem na Sithonię to kilka dużych kurortów w pełni tego słowa znaczeniu: tłumy, komercja, muzyka, długie rzędy leżaków na plaży. Zachód to wioski, małe, coś się tam dzieje, kilka knajpek i tyle. Spokój można odnaleźć. Plaże zdecydowanie gorsze niż na Sithonii, ale pustą piaszczystą plażę prawie tylko dla siebie można znaleźć, nawet z dostępem wprost z jednego apartamentu, a plaża ma kilkaset metrów długości….

Skiatos, Skapelos – mam na nie plan, ale na razie odrzuciły mnie ze wzgl. logistycznych – brak promu z Salonik (chyba, że się coś od 2019 r. zmieniło). Ja jadę z samego południa Polski i dostanie się na te wyspy to dla mnie 3 dni w trasie (1 – dojazd do Skopje, 2 – dojazd Volos lub okolice Aten, 3 – przeprawa….)

Każda z tych wysp mają swoje dedykowane wątki tu na forum, z większą lub mniejszą liczbą informacji…

Hades
02.08.2021 18:21:35

Od: 2020-6-18
Cześć Quickstarter-albo taka opcja auto zostawiasz na lądzie i płyniesz z Kostasem za 25 euro w obie strony na Skiathos,za 30 na Skopelos,masz przy okazji fajną zabawę na pokładzie,na Skiathos pływa codziennie,na Skopelos raz w tygodniu,przesympatyczny Grek,i tak w ciągu tygodnia bądź krócej całe Sporady zwiedzisz[między wyspami w tygodniu też niewielkie jednostki pływają

Hades
02.08.2021 18:37:00

Od: 2020-6-18
ps.To rodzinna firma,są elastyczni -przypływasz na Skiathos,odpływasz ze Skopelos lub odwrotnie i nie płyniesz bezimiennym promem,tylko niewielkimi,najszybszymi wycieczkowcami na Morzu Egejskim,po drodze delfiny i inne atrakcje

mysza73
02.08.2021 21:11:47

Od: 2016-6-17

quickstarter pisze:

Termin już ustalony - teraz kwestia wyboru miejsca. Chciałbym tam gdzie jeszcze nie byłem - liczę na piasek i skałki niedaleko oraz brak masowej turystyki. Myślę o Chalkidiki, Skiatos, Skapelos, Thassos, Limnos, Naxos. Co radzicie?

Z tego co wymieniłeś znam tylko Naxos, wczoraj wróciłam płacze
Piękne plaże, zarówno piaszczyste jak i skałki.
W tym roku było tam sporo ludziów (jak dla mnie), ale było ich widać raczej tylko w stolicy zakręcony
We wszystkich wioskach które odwiedziłam turystów raczej niewielu pan zielony
Ogólnie wyspa krajobrazowo piękna jęzor
Jak się ogarnę może wrzucę trochę zdjęć lol
Fajnie wiedzieć, że nie tylko ja już myślę o wakacjach 2022 pan zielony

03.08.2021 18:03:42

Od: 2014-6-2

Hedes - raczej myślę o pobycie, wycieczka byłaby ok ale nie planuję pobytu w 2022 r między Katerini a Volos.
Piekara - czytam wszystkie Twoje relacje z podróży wesoły Na Slopelos jest prom z Salonik - nieco ponad 500 euro (w dwie strony) auto + 4 osoby - na stronie przewoźnika (na polskim portalu z biletami ponad 1000 euro...). Ale jak dla mnie nawet prom z Volos w 2 dni da się zrobić nocując w mojej stałej bazie Dojran pan zielony Niemniej też brałem pod uwagę Saloniki
Mysza73 - będę czekał na relację bardzo szczęśliwy

03.08.2021 19:25:17

quickstarter pisze:

zdziwiony Szukałam takiego promu w 2019 r. i nigdzie mi nie wyskakiwał. Podasz linka (tego tańszego), to sobie na przyszłość zapiszę.

Dla mnie nie do zrobienia, bo z tego co pamiętam prom jest rano i koło południa, więc trzeba by było wyjechać z noclegu wcześnie rano, aby na spokojnie dojechać i się zaokrętować... to jednak 300 km. Wyspę zostawiam sobie na kiedyś samolotem, akurat wielkość na tygodniowy pobyt....

A w jakim hotelu w Dojran śpisz?

03.08.2021 19:55:28

Od: 2012-6-14
Wydaje się (to moje zdanie), że 300 km do promu to niezbyt duża odległość. Bo z drugiej strony jakby kilometrowo miałby być bliżej to po co nocleg. W tym roku jadąc na Kefkę, spaliśmy w Maison Hotel Chalkidona (swoją drogą polecam), mieliśmy 387 km do promu w Astakos. Spokojnie zjedliśmy śniadanie i około 6.30 wyjazd. O 11.35 byliśmy w Astakos, ponad godzinę przed wypłynięciem promu. Jedna przerwa na kawę.

03.08.2021 22:23:08

piekara pisze:

Wrzuciłem nową kalkulację i na przykładowe daty są tylko miejsca comfort w obydwie strony więc koszt wyższy - nieco ponad 600 euro:

W Starym Dojranie w tym roku nocowałem tu:

04.08.2021 08:54:45

niuniek pisze:

Odległościowo to nie problem, ale czasowo robi to różnicę... Przynajmniej u mnie. 3h samej jazdy + ewentualny korek na granicy (my np. w 2019 r. trafiliśmy w Dorjan na korek na 30 min) + ewentualne jakieś nieprzewidziane sytuacje na drodze + konieczność bycia w porcie 2h przed odpłynięciem + różnica czasu przy nocowaniu w Macedonii i robi się 6/7 h. Nie licząc o dalszej podróży promem....
Biorąc pod uwagę, że prom na Skopelos (wg relacji jeden forumowiczki) jest o 10 rano - wyjazd w środku nocy konieczny.....

I sama droga do Dojrany to 15h czystej jazdy, a gdzie granice i postoje? Osobiście raz tak pojechaliśmy na raz do Dojranu i stwierdziliśmy, że więcej razy nie (mimo że to tylko 2 h dłużej od Skopje to robi nam różnicę), może jak będziemy tylko we dwójkę podróżować to będziemy to inaczej układać (wrzesień i 3 tyg).

04.08.2021 09:11:44

Od: 2012-6-14
OK, rozumiem. Dlatego ja w tym roku zamieniłem nocleg w Gevgekiji na nocleg już po stronie greckiej, by właśnie uniknąć granicy i przesuniecia czasowego. W Astakos trzeba oficjalnie być godzinę przed, ale pisałem do nich i jak mam bilety kupione to mogę i 15 minut przed... Nieprzewidzianych sytuacji nie biorę pod uwagę bo one mogą wystąpić zaraz po wyjeździe z domu, z założenia jestem optymistą i ile razy byłem w Grecji tyle razy nie stałem na granicach ani też w korku w Belgradzie czy na ich bramkach. I niech tak pozostanie.

04.08.2021 12:53:45

Od: 2016-4-24
Ja zawsze mam zaplanowany zapas czasu w drodze. Jazda na styk to nie dla nas, zwłaszcza na tak długiej trasie. Po co mam się stresować, że nam wyliczony czas....

04.08.2021 14:32:32

Od: 2012-6-14
Ależ ja też mam rezerwę, tu nie ma jazdy na styk..

04.08.2021 19:27:15

Od: 2014-6-2
W grze pozostały Skapelos, Limnos i Naxos. Ponieważ pobyt nieco >, 2 tygodni Skapelos i Naxos pasują mi bardziej bo można pozwiedzać wyspy obok ale Limnos jeszcze nie skreślam aniołek Dużo czytam i oglądam ,)

stavros
05.08.2021 10:16:41

Od: 2013-8-2
Thassos jest pusta nawet w połowie sierpnia. Tłumy tylko na Marmurowej Plaży.

05.08.2021 10:41:48

Od: 2016-4-24
Nie zgodzę się z tym. W regionie Potos w połowie lipca 2019 były tłumy na plaży....