Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » DO GRECJI PO RAZ PIERWSZY - DLA TYCH, KTÓRZY DOPIERO PLANUJĄ PODBÓJ HELLADY :) » WAKACJE 2014

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 11 / 27>>>    strony: 12345678910[11]121314151617181920

Wakacje 2014

- gdzie, kiedy i jak na wakacje

22.11.2013 10:21:27

Torac pisze:

Joan65 pisze:

Mogę podzielić się swoim 15 dniowym eksplorowaniem Krety bez biura podróży, kwaterki, wynajęcie autka itp lollollol

To poprosimy relację TU lub "TAM".
    Ciekaw jestem jak się Kreta ma do Hvarskich Uval(a)(i) pytajnik

Witaj Toracu!
faktem jest, że po kilku latach zdradziłam Cro na rzecz Grecji, ale to właśnie Grecja była moim "pierwszym śródziemnomorskim razem" w 1988 r i miłość ta trwa ciągle. Szczerze mówiąc jechaliśmy na Kretę troszkę z duszą na ramieniu czy z tej Grecji jaką poznaliśmy przed laty podróżując po niej autostopem z plecakiem i namiotem przez pełne 30 dni (krótka relację opisałam na tym forum) jeszcze coś zostało i ...mile zaskoczeni mówimy, że TAK.
Warunek 1 - żadnych biur podróży
Warunek 2 - samochód do pełnej dyspozycji
Warunek 3 - dobre przygotowanie do podróży tzw "WIEM GDZIE JADĘ I CO CHCĘ TAM ROBIĆ" i to chyba najistotniejszy warunek.
Jeśli chodzi o kwatery wyszukałam na booking.com - pierwszy tydzień Zach. Kreta - Falassarna Nikos Apartments (super właściciele, miejscówka świetna,plaże wyśmienite, dobre miejsce wypadowe do zwiedzania zach i płd Krety; można bukować bezpośrednio (będzie taniej).
Drugi tydzień - lekko zaszalałam padło na Nanakis Beach App. w Stavros - piękne miejsce z widokami wyłacznie na morze,fajni gospodarze, basen(też można bezpośrednio bukować i wiadomo im predzej tym taniej). Oba miejsca z aneksami kuchennymi, tarasami itp dla rodzin z dziećmi jak najbardziej.
Przez całe 2 tyg. mieliśmy do dyspozycji autko (odbiór i zwrot na lotnisku w Chanii) 15 dni - 280 Euro www.autotrip.com rezerwowane internetowo płatność po przylocie do Chanii. Polecam tą wypożyczalnię - bezproblemowo, jeździliśmy Puntem, małe autko na kretńskich dróżkach bardzo się dobrze sprawiło.
Bez samochodu na Krecie to jakos słabo to widzę. Zjezdziliśmy mnóstwo miejsc, byliśmy codziennie gdzie indziej... a jeszcze cała wschodnia Kreta i pół południowej do zaliczenia ale to zostawiamy na zaś.aniołek

Chorwackie "Uvale" i "Zatunele" to jest całkiem inna bajka...uwielbiam Dalmację, pachnący Peljesac i urzekajace wyspy np Hvaraniołek z Mali Rapak i Torac na czele i cieszy mnie to, że Chorwacja całkiem inaczej pachnie niz Grecja...i o to chodzi...

klara
23.11.2013 21:30:35

Od: 2013-5-23
My po długich zastanowieniach zdecydowaliśmy się na Kretę. Mamy zarezerwowany właśnie apartament na pierwszy tydzień w Falassarnie, a drugi w Stavros. Jak czytałam relację Joan65, to tak jakbym o swoich planach czytała. Tez jedziemy bez biura podróży, na miejscu wynajmujemy samochód na cały pobyt i zamierzamy zwiedzać, już nawet wiem co wesoły. Bilety na samolot jeszcze nie zakupione, ale już pomału zaczynam i za nimi się rozglądać.

qwq
24.11.2013 14:38:32

Od: 2013-9-22
Witam,
Ja również po kilku latach spędzonych na wypoczynku w Chorwacji postanowiłem zmienić destynację i pomysł padł na Grecję, a konkretniej zainspirowany licznymi opisami przepięknych plaż na Lefkadę. Zawsze jedziemy w kilka osób i szukam fajnego domku, chętnie w pierwszej lini brzegowej lub bliso plaży, jakiegoś porciku, a to ze wzgledu na to, że zabieram ze sobą ponton z silnikiem i chciałbym zwiedzić jakieś fajne zatoczkioczko
I tutaj proszę Was o pomoc, o jakieś namiary na fajne kwatery. Miejscowości nie mamy sprecyzowanej, zdaję się na Wasze opinie i sugestie.
Z góry serdecznie dziękuję.
beny5@poczta.onet.pl

24.11.2013 17:25:24

Od: 2011-3-24
To chyba najlepszym rozwiązaniem jest m.Vasiliki gdzie jest port i od strony zachodniej ładne plaże i zatoczki.Od strony lądu widoki średnie i jakby bardziej płasko.

25.11.2013 14:42:20

Od: 2013-11-25
Witam wszystkich forumowiczów, w roku 2014 wybieram się z rodzinką 2+1 na wakacje do Albanii przez Grecję, chciałbym 2-3 dni spędzić w Grecji w okolicach Thessalonik, może ktoś polecić fajne miejsce niedaleko do krótkiego wypoczynku...?

25.11.2013 17:14:49

Od: 2011-3-24
Grecy z Salonik nad morze uciekają na Chalkidiki więc chyba sama zatoka to nie najlepszy pomysł.

ozark
25.11.2013 18:30:53

Lokalizacja: Rybnik

Od: 2012-2-25
Jeżeli ma być blisko Salonik i możliwie blisko Albanii to chyba riviera olimpijska.Jak ma być spokój to polecam Kokino Nero ,Stomio lub Panteleimonas.Jest jeszcze Olimpik,Paralia,Nei Pori lub Leptokaria ale tam mało Grecji a dużo turystów i gwarno.Oczywiście jak wspomniał pawelh Chalkidiki ale tam trochę dalszy dojazd.

25.11.2013 19:31:50

Od: 2013-11-25
Dzięki za podpowiedzi, zasiadam do lekturybardzo szczęśliwy

25.11.2013 21:22:41

Od: 2011-3-24
Jeśli chcesz coś blisko granicy z Albanią to mogę co nieco zasugerować.Jeśli koniecznie w rejonie Salonik to tak jak napisał ozark lub ew.bliżej Kavali.

wolf007
25.11.2013 21:36:11

Od: 2013-11-12

Witam serdecznie wszystkich,
po dwóch ostatnich latach w Chorwacji, zapadła decyzja o "przeprowadzce" do Grecji wesoły - rodzina 2+3. Byłbym wdzięczny za pomoc w podjęciu decyzji lub zasugerowaniu miejsca. Na chwilę obecną mamy już zarezewowane 6 nocy w Vasiliki, i w zasadzie tutaj czas jest w miarę zagospodarowany. Ze względu na wiek córek, nie chcemy ich zamęczać wielkim zwiedzaniem, ale na pewno Ateny (1-2 noce), Patra, kanał Koryncki, ew. Meteory - chcemy zobaczyć. Planowałem następne 5 nocy spędzić w Elafonisos, ale póki co ciężko mi znalećźć coś w planowanym budżecie. Z Elafonisos myślałem o powrocie przez Korynt i Ateny. Ale po pierwsze na razie brak noclegu, a po drugie sam nie wiem, czy to dobra opcja. I tu prośba o poradę, bo może mógłby ktoś polecić nam jakieś fajne miejsce? Jakoś z żoną chodzi nam po głowie Peloponez. Myślałem również o trasie Vasiliki-Patra-Ateny i "w górę" żeby na kilka dni pobyć nad Morzem Egejskim, tak dla odmiany.
I tak, jak nie mieliśmy problemu z miejscem na początek, tak teraz zaczęły się dylematy wesoły A niestety za mało urlopu i pieniędzy, żeby zobaczyć coś więcej. Będę wdzięczny za sugestie i ewentualne namiary na kwatery.
pozdrawiam
Marcin

26.11.2013 07:43:00

Robert

26.11.2013 08:20:47

klara pisze:

Witaj Klara,
polecam rezerwację w autotrip, odbierasz auto na lotnisku w Chanii i odstawiasz na lotnisku. Lepszej ceny na miejscu nie znajdziesz nam wyszło 18,6 Euro na dzień na 15 dni.aniołek

26.11.2013 08:24:31

Od: 2012-9-21
Klamka zapadła kobyłka u płota... bilety zabukowane Aegean Airlines do Aten 9 września 2014 powrót 26 września.
Tym razem na cel CYKLADYaniołek
Fajnie, że jest na co czekaćlol

Darkos
26.11.2013 10:17:53

Od: 2012-9-28
    wolf007 pisze:

Proponowałbym tą powyższą opcję.
Po drodze zwiedzić Korynt i ewentualnie teatr w Epidauros.

A Peloponez zostaw sobie na następny raz. Myślę, że Peloponez potrzebuje minimum 2 tygodni.

Ale to tylko mój pogląd.

niuniek
26.11.2013 14:07:53

Lokalizacja: Kujawy

Od: 2012-6-14

[quote=]Dzięki za podpowiedzi, interesuje mnie rejon Salonik tylko dlatego, że miejscem docelowym wakacji ma być Albania w rejonie Ksamil - Sarande, dotychczas jeździłem Chorwacja, Czarnogóra i trasę pokonywaliśmy z żoną na raz, do Salonik jest prawie ta sama odległość i tam chcielibyśmy skorzystać z noclegu i 2-3 dni wypocząć a potem dalej do Albanii,bardzo szczęśliwy
Robert[/quote]

Fajna sprawa Robsi2, ja w tamtym roku też połączyłem Grecję z Albanią, z tą tylko różnicą, że ja jechałem z Lefkady do Sarande, oczywiście odwiedzając wspomniany Ksamil i Butrint.

26.11.2013 17:23:27

Od: 2011-3-24
Przy pomyśle odpoczynku w trasie może być J.Ochrydzkie-wyjdzie mniej kilometrów jak przez Saloniki.

27.11.2013 08:19:38

Od: 2013-11-25
Myślałem o tym wariancie z odpoczynkiem nad j.Ochrydzkim ale szanowna małżonka diabeł woli bezpieczniej jechać autostradami.... stąd pomysł o 2-3 dniowym pobycie w Grecji, rozglądałem się troszkę po mapie i mam pytanko, czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć nt. rejonu Kallikratia ewentualnie Afitos, nie byłem wcześniej w Grecji i chciałbym chociaż delikatnie poczuć smak Grecji....

Torac
27.11.2013 09:29:21

Lokalizacja: z Rivii

Od: 2013-1-20
    Robsi2 pisze:

Ohrid i Afitos (plaża średnia, ale mieścina z klimatem) polecam bardzo mocno- warto. O bezpieczeństwo w Albanii bym się nie troszczył.

www.pontonami.pl

bukmacher3
27.11.2013 21:49:26

Od: 2011-11-21
Witam, podzielę się moim planem na wakacje 2014 tj. praktycznie zaklepanym. Wylot z Berlina na Mykonos i pobyt 4 dniowy, nastepnie przemieszczenie sie promem na Santorini i pobyt 5-dniowy oraz znowu prom i skok na Rodos na 5-dniowy pobyt i powrót z Rodos samolotem do Berlina. Może już ktos to przerabiał, chętnie przeczytam sugestie ewentualnie może znajdzie się ktoś kto równiez zechce tak spędzi wakacje. Ostateczne klepniecie do końca grudnia. Jedziemy 2+1, a przewidywany koszt za przelot, noclegi ze śniadaniem i promy to ok.3500-3800.
Jest to juz po rozmowach z Grekami i taryfami przewoźników.
Termin to 02.07.-15.07bardzo szczęśliwy

roso
28.11.2013 19:50:21

Posty: 31 #1671903
Od: 2013-7-28

Ilość edycji Admina: 1
Polecam

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

. Niezła cena.Byłem tam 4 razy.
Tanie wakacje w Grecji

Electra27.04.2024 06:25:38

Przejdz do góry strony<<<Strona: 11 / 27>>>    strony: 12345678910[11]121314151617181920