Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » POZOSTALE WYSPY GRECKIE » EUBEA/EVIA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Eubea/Evia

JerzyM73
28.01.2024 22:35:44

Lokalizacja: Łódź

Od: 2013-12-28
Dzień dobry.
W tym roku planujemy odwiedzić wyspę Eubea. Taka chęć naszła mnie po obejrzeniu jednego odcinaka na TVN Style- pojedyneknapodróże z Hanną Zborowską.
Niestety na tym forum nie ma za dużo informacji (chyba, że źle szukałem)
Do tej pory byłem 3 razy na Lefkadzie i raz na Kefaloni i takie klimaty mi odpowiadają. Ostatni raz na Lefkadzie byłm dwa lata temu bo w zeszłym roku dla odmiany była Italia.
Może ktoś się podzielić jakimiś informacjami na temat plaż, samej wyspy i czy warto czy ktoś może odradza itp itd

Electra28.04.2024 20:21:44

bodek1
29.01.2024 16:45:09

Lokalizacja: Wielkopolska

Od: 2012-3-16
Jerzy też to widziałem wczoraj,podjarany lekko przeglądam inne wwwieści,
Kiedyś miałem klepniętą miejscówkę w Rovies i .... oddałem bezpłatnie do B,powód duże odległości na wyspie ,kręte i słabe drogi,pożary.
Evia duża i ciekawa wyspa a blisko Pelo.
Taki ekstra na 2 razy wyjazd i to na stypendium.... zusowskim, moim. aniołek
_________________
Szanując innych , szanujesz siebie,
kosztuje nie dużo a korzyść dla ciebie.

nmonis2
30.01.2024 12:57:43

Od: 2017-5-16
Na Evii byliśmy w zeszłym roku. Stacjonowaliśmy w dwóch miejscówkach: Mourteri i Pefki. Mourteri to tak zwane „zadoopie”, oprócz kilku tawern nie ma tam kompletnie nic (najbliższy sklep około kilku km), tylko cisza i spokój i długa, szeroka, piękna plaża. W tej okolicy byliśmy głównie na leniwy wypoczynek, poszwendaliśmy się trochę po małym miasteczku na wzgórzu – Kimi (bardzo urokliwe) i zrobiliśmy jednodniowy wypad do Aten. Z polecanych plaż w tamtym rejonie zobaczyliśmy Kalamos- piękna plaża z turkusową wodą. Druga miejscówka - Pefki to już bardziej zagospodarowana miejscowość z restauracjami i małymi marketami, z deptakiem, gdzie można pospacerować, plaża również dość długa, szeroka, ale średnio urodziwa. W tej okolicy byliśmy również na plaży Ellinika – to malutka piaszczysta plaża z krystaliczną wodą z pięknym widokiem na małą wysepkę, na którą można dotrzeć wpław. Na samej wyspie jest kościółek. Uwaga: przy brzegu wysepki mnóstwo jeżowców, konieczne są buty do wody. W tamtej okolicy odwiedziliśmy też gorące źródła w Loutra Edipsou(ciekawe doświadczenie).W planach mieliśmy jeszcze wodospady oraz Lichadonisia (małe wulkaniczne wysepki), ale ze względu na chorobę jednego z członków rodziny - odpuściliśmy. Evia jest piękną wyspą na spokojny odpoczynek, bez tłumów na plażach, bez komercji i zdecydowanie tańszą niż inne greckie destynacje. Ma do zaoferowania wiele pięknych plaż i zabytków. No ale coś za coś, żeby zobaczyć ciekawe miejsca trzeba naprawdę mocno się najeździć, a drogi są fatalne. My odpuściliśmy połowę z naszego planu miejsc do zobaczenia, m.in. ze względu na odległości.

JerzyM73
10.02.2024 23:43:58

Lokalizacja: Łódź

Od: 2013-12-28
Dzięki za odzew.
Też zagłębiając się głębiej to za różowo nie jest. Spore odległości, mało sensownych noclegów (jak dla mnie) a jechać 1,5 -2 h co dzień na plażę to nie za bardzo.