Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » DO GRECJI PO RAZ PIERWSZY - DLA TYCH, KTÓRZY DOPIERO PLANUJĄ PODBÓJ HELLADY :) » SAMOCHODEM DO GRECJI Z TRÓJKA DZIECI :)

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Samochodem do Grecji z trójka dzieci :)

20.07.2014 14:20:04

Od: 2014-7-11
Właśnie zarezerwowałam apartament w Miskolcu, więc... wszystko wyjdzie w praniu wesoły Bedziemy tam dwie noce, ale jeden dzien atrakcji. Na pewno zdam relacje wesoły

02.09.2014 21:51:35

Posty: 14 #1931607
Wróciliśmy z wojaży. Cali, zdrowi, opaleni wesoły

1. Miskolc. Węgry. Za przeproszeniem dooopy nie urwało, bo trafiliśmy tam w niedziele, w mega tłum ludzi. Wręcz polowaliśmy na wolną szafkę! Kilka brodzików + basen 140cm do pływania dla 'starszych'. Do jaskiń nie udało mi się wejśc, gdyż wygoniła mnie klaustrofobia smutny Raczej tam nie wrócimy.

2. Etno Selo. Serbia. Za tę miejscówkę dziękuję bardzo Radix'owi Wspaniałe, klimatyczne miejsce, ze świetnym jedzeniem i wspaniałą obsługą. Sen w stuletnim domku z klimą, to jest to! etnoselo.rs

3. Bitola. Macedonia. Nasza nawigacja zwariowała w tym mieście i nie ukrywam, ze mocno poprawiła mi się łacina podwórkowa, zwłaszcza, że pan taksówkarz znał na tyle angielski, że wiedział, gdzie jest nasz hotel, ale nie był w stanie nam wytłumaczyć jak do niego dotrzeć :O Właścicielem hotelu okazał się przesympatyczny Grek, który natchnął nas na dalszy cel podróży.

4. Sivota. Grecja. No właśnie. Mieliśmy jechać do Pargi, ale... zakochaliśmy się w Plataria Beach, znaleźliśmy super kamping (ponoć jeden z najlepszych w Grecji), pełen Greków i trochę Włochów. I uwaga - teoria o 'gorącym sezonie' w Grecji w sierpniu - tutaj się nie sprawdziła. Żadnych tłumów, żadnych problemów. Obsługa kempingu nawet pomogła mi w potrzebie i znaleźli dermatologa, który naprawdę pomógł wesoły
Okoliczne restauracje miały normalne ceny, a żarcie... ech. Zastanawialiśmy się czy nie przenieść się tam na stałe wesoły

5. Po 12 dniach na fantastycznym kempingu nadszedł czas na powrót. Albania. Nie, nie i jeszcze raz nie. Miałam spocone dłonie jadąc przez ten kraj. Brud, syf, brak jakichkolwiek zasad poruszania się po ulicach; ludzie z kałaszami spacerujący po ulicy, tona policji. Do tego fatalne drogi, śmieci dosłownie WSZĘDZIE. Na światłach pani w brudnej bluzce z dzieckiem na ręku, zaczeła walić mi w szybę, żeby dać jej pieniądze. Krzyczała na mnie i zapewne wyzywała, ale byłam tak 'posrana', że okno otworzyłam dopiero jak pokazała na precelka. Mąż mało mnie nie zabił, bo patrząc na to co działo się dookoła, równie dobrze mogła mi podciąć gardło. Ale bez nadmiernej paniki :O Dziecko dostało precelka, a ja tylko się upewniłam, że w to miejsce na pewno nie wrócę.

6. Bar. Czarnogóra. Tu wrócę na pewno. Pięknie, czysto, klimatycznie. Sympatyczni ludzie, ceny w miare przystępne. Widoki zapierają dech w piersiach wesoły)

7. Bośnia i Hercegowina. Znowu zaliczyliśmy zaledwie przejazd, ale tak naprawdę przejażdżka przez ten kraj zachęciła nas do wniknięcia głębiej w kwestie konfliktu bałkańskiego. Wszędzie domy z dziurami po kulach, opuszczone całe wioski i... Uśmiechnięci rolnicy sprzedający swoje produkty. Świeże figi, wino własnej produkcji, rakija wesoły

8. Makarska. Chorwacja. "Na imię jej było porażka". Tłumy polaków, tlenione laski z cyckami na wierzchu tańczące w rytm disco-polo na pokładzie pseudo "żaglowca". Aż pogorszyły nam się humory. Popłyneliśmy promem na wyspę Brać, do miejscowości Bol. Warunki noclegowe mieliśmy kiepskie, ale sama wyspa jest piękna. Niestety, ochłoneliśmy jedząc obiad w knajpce, odsuniętej od głównej drogi. Obiad dla 5 osób, bez wypasu = 100 euro. Dziękuję.
W knajpce poznaliśmy przesympatyczną parę polaków z Mikołowa (pozdrowienia dla Roksany), którzy podzielili nasze zniesmaczenie dzisiejszą Chorwacją.

9. Ribnisko Pohorje. Słowenia. Pensjonat na 'dachu świata', mega ludzie, mega miejsce, mega klimat. Zimą ideał - pensjonat przy stoku - latem - widoki i... powietrze. To trzeba przeżyć, opowiedzieć tego nie umiem. Tam poznaliśmy Urse, która wykorzystuje zasoby naturalne i robi z nich chyba wszystko co się da. Poczynając od nalewek, likierów, win, dżemów, po kremy, naturalne antybiotyki, pomadki, mydła itd. Wspaniała kobieta, będę na pewno składać u niej zamówienia by net.

Rezerwacji noclegów dokonywałam na bieżąco przez booking.com

Było wiele przygód - m.in.: nie wzieliśmy ze sobą zielonej karty, więc 'ubaw był po pachy' wesołyPoznaliśmy wielu fantastycznych ludzi. Oczywiście w mym sercu na zawsze pozostanie Grecja i jej mieszkańcy.

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pomoc bardzo szczęśliwy

pawelh
02.09.2014 22:46:34

Lokalizacja: podkarpacie

Posty: 2155 #1931651
Od: 2011-3-24
Sivota ma kilka rewalacyjnych plaż z wysepkami w tle,ale jest pomijana przez turystów bo btrak reklamy.Wszyscy jadący od lub do Igumenicy jadą szybszą drogą nieco odsuniętą od morza.Ceny są faktycznie niskie(apartamenty płaciłem raz 40 i raz 35 e za 2+3)szkoda nawet się bawić w kempingi a widoki jedne z piękniejszych w Gr.2015 to prawdopodobnie Albania,ale z małym przystankiem w tym rejonie.aniołek

pawelh

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 290 #1931846
Od: 2012-1-15
Albania taka zła? Ja byłem w Ksamilu, potem przejazd do Czarnogóry przez całą Albanię i nic niepokojącego mnie nie spotkało. Bródno owszem jest, ale plaże czyściutkie, codziennie sprzątane, ludzie przemili a ceny przystępne. Na drogach trzeba się pilnować, zwłaszcza na rondach czeski filmaniołek. Z pewnością tam powrócę.

Sporo zwiedziliście, imponująca wyprawa. Ja się wyłamałem w Czarnogórze, choć plan zakładał przejazd przez Chorwację i Bośnię.

Pozdrawiam

03.09.2014 11:12:22

Posty: 14 #1931919
Od: 2014-7-11
Widzisz, nas przeraził niesamowity syf, tona śmieci, brak dobrych dróg, brak organizacji na drogach. Wrażenie fatalne. Nie, jak dla mnie troche za ekstremalnie.

Nie dodałam, ze w drodze powrotnej wpadliśmy jeszcze nad Ohryd w Macedonii. Urzekło nas to miejsce baaaardzo wesoły Na czyściutkiej i odremontowanej łodzi "pan Kapitan" przewiózł nas wokół całego jeziora, opowiadając o histroii kraju, o dzisiejszym społeczeństwie. Za 20 euro. Dopłaciliśmy, bo wrażenie niezapomniane.

03.09.2014 14:13:11

Posty: 3035 #1932095
    Naviney pisze:

Wróciliśmy z wojaży. Cali, zdrowi, opaleni wesoły

Namiaryyyy !!!! Please wesoły

Powiem szczerze, że pewnie nie miałbym nic na przeciwko takich widoków ale prawdę powiedziawszy nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem jakiekolwiek tłumy.
W Nafplio w porcie żaglowce i pełna kultura - ale tam przypływają (nie wiedzieć czemu) sami starsi ludzie.

Sorry za Miskolc ale mojej rodzinie (jak wspominałem) tylko jaskinie się podobały. I w tygodniu, późnym popo - nie było tłumów
W sumie spory kawałek zrobiliście. Dziwię się trochę relacji z Albanii bo tu sporo osób podkreślało urodę tego kraju

03.09.2014 14:18:58

Posty: 14 #1932098
Od: 2014-7-11
Pomimo, że mam wśród znajomych osoby, które chętnie wybierają ten kierunek, to jednak prym wiedzie historia jak to kolejnych znajomych ostatnio "wysadzili" z samochodu i nim wyjechali (akcja miała miejsce bodajże w czerwcu). Ale znowu znajomemu rąbneli kampera w Grecji, więc - nie można podpinać wszystkiego pod jedną opinie jęzor

Nie wiem, jakoś do mnie nie przemówił ten kraj. Ale jechaliśmy przez środek, po przeczytaniu forów nt Albanii nie zdecydowaliśmy się startować bezpośrednio z Syvoty.

03.09.2014 15:38:27

Posty: 3035 #1932148
Od: 2012-7-15

Jesteś też kolejną osobą, która mówi o dużej ilości rodaków w Chorwacji i o drożynie.
I ja tego nie pojmuję. Tyle jest głosów, że tak mało zarabiamy a jeździmy do droiego kraju.
Dzieci znajomej (już dorosłe) płynęły z Wenecji do Chorwacji i swierdziły, że we Włoszech taniej jak w Chorwacji.
A nasi obywatele tak się zachowywali, że wspomniana para wstydziła się za nich.

Co do tych Pań na jachcie to One promowały nasz przebój z Eurowizji ... i z narażeniem życia i zdrowia (bo to delikatne rejony) promowały naturalne piękno.

To na pewno była żaglówka ? Do tej pory takie zachowania widziałem tylko na motorówkach (sam jestem motorowodniakiem ale nie mamy sprzętu grajacego na wodzie ani się nie wyginamy)

04.09.2014 07:55:13

Posty: 14 #1932675
Od: 2014-7-11
Nie, nie chodziło mi o żaglówkę, a o pseudo-żaglowiec, czyli kuter rybacki, bądź cokolwiek innego, przerobione na prawie piracki żaglowiec. Plus oczywiście statki wycieczkowe na których "rozdają" alko, bo każdy przecież dobrze bawić się musi wesoły)

Może to głupie, ale że względu na akcent angielskiego, nie brano nas za polaków. Uwierzycie, że się cieszyłam? Wstyd mi było za zachowania naszych rodaków.
Pomimo, że w 3 miejscach spotkaliśmy super sympatycznych. Na granicy z Macedonia, podbieglismu do jednych, którzy nie mogli przejechać przez granicę z uwagi na brak zielonej karty. Okazało się jednak, że wsparcia finansowego ani mentalnego nie potrzebują wesoły) Pozrawialismy się również z ekipą na promie w Czarnogórze oraz wspominałam wcześniej o parze z Mikołowa, która nam bardzo pomogła w określeniu trasy powrotnej. Że o ich córeczce, która zdominowała naszego najmłodszego terroru, nie wspomnę wesoły)
Ale poza tym - wielokrotnie w różnych miejscach globu, na słowo: polak, ludzie wykrzywiają usta w grymasie. Ale co tu się dziwić - "ekypy" w Chorwacji ciężko pracują na te opinie.

04.09.2014 09:37:10

Posty: 1718 #1932748
Od: 2013-7-3
Akurat Makarska niczym się nie różni od kreteńskiej Malii czy bułgarskiego SB, czy to typowy kołchozowo-plastikowy z megatłumem w sierpniowym szczycie sezonu, takie same laski z cyckami można spotkać w każdym podobnym miejscu nam morze w innych krajach, tak samo ceny są proporcjonalne do "popularności".

W HR wciąż jest mnóstwo fajnych kameralnych miejsc, zwłaszcza na wyspach gdzie można się zakwaterować i wyżywić w niezłym standardzie za przyzwoite pieniądze. A najlepsze kwatery i miejsca nawet nie pokazują się w ofertach w sieci, tylko są obstawiane przez ludzi którzy jeżdżą tam co roku albo przekazują namiary po rodzinie i znajomych. Ponad 10 lat temu odkryliśmy przypadkiem z ogłoszenia takie apartamenty na Peljesacu, dopiero rozkręcali się z wynajmem, po kilku latach wycofali się ofertowania na portalach i agencjach, bo mają pełne obłożenie od maja do października przez ludzi "z polecenia". A miejsce rzeczywiście rzuca na kolana wesoły

Natomiast CG nie zrobiła na mnie wrażenia, owszem widoki ładne i ceny niższe od chorwackich co do czystości bym polemizował, zwłaszcza w albańskiej części poniżej Baru.

Albanię zaliczyliśmy na wycieczce z kKrfu, co prawda tylko jeden dzień, Saranda i okolice, ale tu się w pełni zgadzam - piękne morze i czysta plaża, ale co z tego, skoro zaraz dalej megasyf.

04.09.2014 10:11:43

Posty: 3035 #1932778
Od: 2012-7-15
@des4 - mogę potwierdzić twoje słowa bo osoba spędzająca od 10 lat wakacje na wyspach Chorwacji przyniosła mi na wiosnę foldery i zdjęcia apartamentów. Na wyspie same wioski i praktycznie brak restauracji - tylko kategoria bary wesoły

I mowa była o cenach 50 EUR za apartament, gdzie na internecie oferty w Chorwacji to było 80-100EUR dla rodziny 2+3 i do tego "DUŻY apartament 5-cio osobowy 25m2 ...". Obejrzałem zdjęcia na necie Peljesac-a i patrząc na samą plażę rzekłbym Grecja oczko Mnie do CRO zniechęca tylko mnogość łódek i opisywana na forach zmienność pogody (burze, szkwały, i inne).

04.09.2014 10:13:18

Posty: 14 #1932783
Czarnogóra. Mnie urzekła wesoły

04.09.2014 11:55:15

Posty: 1718 #1932842

Co to jest "CG" ?

co do pogody lato w tym roku jest doścć dziwne pod tym względem i w HR sporo padało, chociaż ostatnie kilka dni były też pochmurne i deszczowe w zachodniej Grecji

ja miałem co do pogody w HR szczęscie, bo na kilka wyjazdów właśnie na przełomie sierpnia/września zawsze mieliśmy lampę i temperaturę w granicach 30C w dzień innych terminów HR nigdy nie rozpatrywałem, bo latem to nawet na wyspach może być tłoczno, po 20 sierpnia 3;/4 tłumu znika...

04.09.2014 11:55:46

04.09.2014 12:02:16

Posty: 3035 #1932854
Od: 2012-7-15

Coś się nie wkleiło smutny

Mi nie chodzi o pogodę jako taką. Tylko, że w lato występują w CRO szkwały, gwałtowne i krótke burze (takie nizapowiadane) i gwałtowne wiatry (maja swoją nazwę).

To wszystko opisują ludzie na forum CRO w wątkach o płwaniu po CRO.

A my polubiliśmy ten sposób spędzania wakacji (na wodzie).

Na Krecie czy Peloponezie wieje ciągle ale jak czyta się relacje z CRO gdzie piękny dzień, wszyscy w restauracji, żaglówki i motorówki zakotwiczone przed restauracją i nagle zrywa się szkwał i 90% jednostek urywa się z kotwic to takie zjawiska pogodowe mnie zniechęcają wesoły

W moim wątku o pływaniu na południu Krety pontonem zdjęcia są z przełomu lipiec/sierpień i o ile w samej Paleochorze nie yło już wolnych miejsc o tyle łódek kilka i w zasięgu 12km kilka zupełnie bezludnych plaż

Pozwole sobie wkleić Twoje zdjęcie:

[img width="800" height="600"]http://fotoforum.gazeta.pl/photo/8/vf/pd/avwr/Ai0IPrYuKU0fTRaZvX.jpg
Niestety te opcje nie działają (resize image)

04.09.2014 12:49:22

Posty: 1718 #1932912
Od: 2013-7-3
ale niektóre widoki w CG mają piękne wesoły

04.09.2014 13:07:40

Posty: 1718 #1932939
i jeszcze jedno

04.09.2014 18:05:22

Posty: 14 #1933164
Od: 2014-7-11
Ludzie, których spotkaliśmy w CRO, powiedzieli, ze na 12 dni pobytu, 5 mieli deszczowych, z czego jeden z gradobiciem.