Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » GRECJA TURYSTYCZNIE-WASZE RELACJE Z PODROZY » PELOPONEZ LENIWIE, ATENY INTENSYWNIE…

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 4>>>    strony: [1]234

Peloponez leniwie, Ateny intensywnie…

19.05.2021 22:00:21

Zapraszam na spóźnioną majówkę AD 2019

Obrazek

To zdjęcie to podsumowanie całego wyjazdu: wiosna, upalna temperatura i zabytki….

19.05.2021 22:05:20

kwiecień/maj 2019

Majówka 2019 wypadała cudownie: 3 dni urlopu i 9 dni wolnego. Ale nie dla wszystkich, bo ja ten czas miałam już dawno zaplanowany i musiałam go spędzić we Frankfurcie na targach branżowych…. Ale zakładaliśmy, że po powrocie i szybkim rozliczeniu targów pojedziemy ponownie do Caorle we Włoszech, choć powroty w te same miejsca raczej nam się nie zdarzają, ale tam było super… Plan był na dojazd przez Grossglockner, więc od połowy kwietnia namiętnie śledziłam widoczki na kamerce… Jakoś 27go kwietnia pojawiła się zapowiedź, że otworzą 2 dni przed terminem (czyli przed pierwszym maja), ale dzień później spadła taka ilość śniegu, że szans nie było… We Frankfurcie pogoda nie dopisywała: morko, deszczowo, a rano przymrozki, co spowodowało, że na Grossglockner śniegu przybywało każdego dnia i jeszcze przed powrotem do domu pogodziłam się z myślą, że jednak przełącz nie tym razem….

Zimny front jednak nie odpuszczał i musieliśmy zrezygnować z wyjazdu ok. 13 maja i przesunąć go w czasie. Niestety prognozy na kolejne dni też dla Włoch nie były łaskawe i tak Włochy zostały zastąpione….

….. Tucepi i Sarajewem…..

Przewodnik po stolicy został zakupiony, zwiedzanie zaplanowane, a deszczowy front lekko zmienił kierunek i zawitał też nad chorwacki Adriatyk… Prognozy nie pozostawiały złudzeń: będzie przeplatanka pogodowa, więc wyjazd na odpoczynek i plażowanie do Tucepi nie na sensu… smutny
I tak siedząc, dokładnie 2 lata temu u fryzjera, przeglądałam możliwości połączeń lotniczych i wpadła fajna oferta na Kretę – czemu nie… Pan M. też w sumie za, po powrocie na spokojnie to omówimy… Wieczór mija na skakaniu między stronami Wizzar a Ryanair a accuweather.com i tak 15go maja o godz. 19 w środę kupujemy loty do….......Aten… z wylotem w niedzielę, czyli za 4 dni….. bardzo szczęśliwy bardzo szczęśliwy

Cena za 3 osoby z kabinówkami i wykupem miejsc to 1419,48 zł. Jak na 4 dni przed to nie ma co na cenę narzekać….

Czasu na organizację nie ma dużo……

niuniek
19.05.2021 22:25:23

Lokalizacja: Kujawy

Od: 2012-6-14
Melduję się w czytelni, jak widzę Epidauros odwiedzone...

wiola2012
20.05.2021 06:09:31

Od: 2013-8-4
O proszę jaka niespodzianka bardzo szczęśliwy
Ateny chętnie sobie przypomnę, a na Peloponez z przyjemnością popatrzę, może coś ważnego ominęłam, to w wakacje nadrobię. cool

mysza73
20.05.2021 07:31:05

Od: 2016-6-17

Zapraszam na spóźnioną majówkę AD 2019

Beatko, ja to się chyba już pogubiłam w Twych relacjach zawstydzony
Bo wydaje mnie się, że leniwa Lesbos jeszcze nie skończona zmieszany oczko

20.05.2021 08:53:14

Miło, że jesteście...

A Ty Aga widzę, że masz zbyt dobrą pamięć..... Na tą relację poczułam chęć bardzo szczęśliwy (Lesbos też dokończę, choć relację czytał garstka osób).... Mieliśmy dziś być już nad Bałtykiem,ale pogoda nam pokrzyżowała plany, a jeszcze lecieć nie bardzo możemy, bo czekamy na II dawkę, więc choć wirtualnie polecimy, gdzie ciepło i słonecznie pan zielony

mysza73
20.05.2021 08:56:18

Od: 2016-6-17
    piekara pisze:

... więc choć wirtualnie polecimy, gdzie ciepło i słonecznie pan zielony

I to jest bardzo słuszne myślenie pan zielony

tayla
20.05.2021 14:47:37

Od: 2017-11-19
Chętnie poczytam Twoją relację bo zawsze są ciekawe i okraszone pięknymi fotkami.

Szumer
20.05.2021 15:17:03

Od: 2015-6-14

piekara pisze:

.....(Lesbos też dokończę, choć relację czytała garstka osób ...

Jak chcesz mieć dobrą czytelność, to jak zapewne wiesz, tylko cro. A tutaj pisanie relacji raczej dla sportu. Grekomaniacy, raczej nie rzucają się na wspominki i nie wchodzą entuzjastycznie w relację typu och!! ach!! . Prawdopodobnie ekipa raczej wszystko o Grecji wie, a forum jest w sylu raczej techniczo organizacyjnym wyjazdów. Ale pisz wytrwale. Na pewno sie przyda i ubarwi forum. Pozdrawiam

21.05.2021 08:53:32

tayla pisze:

Dziękuję bardzo szczęśliwy

@Szumer - zasady dobrze znam bardzo szczęśliwy I szkoda, że relacji tu mało, bo niestety ciężko pozyskać konkretne informacje od userów tego forum odnoście miejsc, noclegów itp. Większość skupia się wyłącznie na dojeździe i granicach.... Dla mnie, szkoda....

wiola2012
21.05.2021 17:22:02

Od: 2013-8-4
    Szumer pisze:

piekara pisze:

Też uważam, że szkoda, chętnie poczytałabym relacje z miejsc nawet znanych, a widzianych "cudzym okiem". Forum zmieniłoby trochę charakter, ożyło, a tak, to tylko przed sezonem coś się dzieje. aniołek

21.05.2021 22:44:05

bardzo szczęśliwy bardzo szczęśliwy

21.05.2021 22:47:47

czwartek-piątek, 16/17.05.2019

Dobrze, że czytam różne relacje, więc łatwo mogam wyjazd zaplanować bardzo szczęśliwy I tak pada na 5 dni na Peloponezie, i 3 dni w Atenach – w końcu bardzo szczęśliwy

Działamy równolegle, bo czasu jest niewiele. Ja szukam samochodu, Pan M. noclegów…
Samochód rezerwujemy przez niemieckiego pośrednika sunnycar.de Samochód z pełnym ubezpieczeniem, odbiór na lotnisku i zdanie w Atenach, pełne ubezpieczenie i kaucja tylko 100 eur płacona na miejscu. Za 5 dni wyszło 138 EUR i dokładnie tyle ściąga z karty.

Noclegi też szybko ogarniamy: na Peloponezie padło na Tolo, w Atenach ciężko coś w centrum na 2 noce wynająć dla 3 osób, bo same nory zostały. Ale trafiamy na fajne mieszkanie, trochę dalej, ale blisko metra. Jest ok.

Urlop w pracy też załatwiony. Przewodniki zdobyte. Plan na pierwszy dzień jest, a na kolejne zarys gotowy, szczegóły powstaną na miejscu….

23.05.2021 22:34:21

Posty: 2306 #7819554

niedziela, 19.05.2019

Wylot mamy z Pyrzowic i to dopiero wieczorem (20:40), więc na spokojnie można się spakować. Jedziemy z odpowiednim zapasem czasu. Oczywiście w bagażniku musi być porządek:
Obrazek

Auto ponownie zostawiamy na sprawdzonym parkingu Darex. Na lotnisku oczywiście trafiam na bardziej szczegółową kontrolę, a potem już nuda, nuda i nuda….. Ale w końcu zajmujemy swoje miejsca i odrywamy się od ziemi….

Lot jak lot, szybko robi się ciemno, więc wiele nie widać. Lądujemy kilka minut po północy.

Wiedziałam, że wylądujemy przy bocznym terminalu (tzw. satelita) i czeka nas dłuższe dotarcie do wyjścia. Dodatkowo sprawdzając dane o przylotach, ten rejs zwykle ma 15-30 min. spóźnienie, więc po odbiór samochodu umawiałam się na godz. 1. A tu niespodzianka, bo wylądowaliśmy z minimalnym opóźnieniem….

Przejście między terminalem dla low costów do głównego terminala i wyjścia odbywa się długim, bardzo długim korytarzem który jest pod ziemią, pod płytą lotniska…. Na szczęście są ruchome chodniki, więc można się wygodnie przemieszczać, co nie oznacza, że szybko :? … Ale akurat w tym miejscu jest to nawet wskazane, bo ściany w tunelu są ozdobione różnego rodzaju grafikami (nie fotki, ale właśnie ciekawe zaskakujące niekiedy grafiki), które pokazują Ateny i region jako miejsce różnorodnych możliwości…. Jest krótka historia, są grafiki najważniejszych zabytków, grafiki, co robić w wolnym czasie, gdzie się udać…. Rewelacyjna koncepcja i promocja!!! Z przyjemności pooglądałabym to drugi raz…. Niestety fotek nie zrobiłam…. A w necie też nie znalazłam….

24.05.2021 14:37:24

Posty: 2306 #7819916

poniedziałek, 20.05.2019 – to będzie długi dzień

Przed terminale, jesteśmy ok. 30 min po północy. Dzwonię do wypożyczalni, że już jesteśmy, za kilka minut ma ktoś po nas podjechać. Czekamy na przystanku autobusowym na prawo od wyjścia i rzeczywiście po kilku minutach podjeżdża bus. Ma zabrać jeszcze jedną rodzinę, ale kierowca stwierdza, że nie ma co czekać i nas zawiezie, a oni najwyżej poczekają…

Samochód zarezerwowaliśmy przez pośrednika, a fizycznie auto dostajemy od

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

(już przy rezerwacji jest znana wypożyczalnia), opinie mają dobre, więc ok. Samo biuro i samochody są 6 km od lotniska, więc transport był niezbędny, nie tak jak na Krecie, gdzie wypożyczalnia była 100m od terminala, a samochodem jechało się przez całe lotnisko, nawracało i znowu przez lotnisko…. Na miejscu czekają na nas, samochód też, tylko sczytanie karty kredytowej pod kaucję (której nawet nie nałożyli przez cały okres wypożyczenia) i możemy jechać…. A do dyspozycji mamy białą micrę ze stanem licznika 47 290….
Nasz pierwszy cel to wschód słońca nad Kanałem Korynckim….
Jedziemy….
Kilometry szybko przelatują, jedzie się wygodną dwupasmową drogą oczywiście płatną: 2,8+2,1+1,8 EUR
Przejeżdżamy mostem nad Kanałem i parkujemy w zacisznym miejscu na kilka godzin spania. I tak zasypiamy, że budzimy się o 8 rano…. zdziwiony No spanie w 3 osoby w mikrze super wygodne nie było, a dodatkowo wschodu nie było…bo spaliśmy.
Teraz jest lekko szaro, pochmurnie…. zgodnie z prognozami…. W pobliskim sklepie robimy większe zakupy, coś na śniadanie i po posiłku idziemy obejrzeć Kanał….

Widok w jedną stronę….

…i w drugą stronę….

Robi wrażenie. Szkoda tylko, że nie trafiliśmy ani na przepływający statek ani na kolory…. Może na powrocie się uda….

No i teraz mogę powiedzieć Witaj Peloponez

25.05.2021 08:22:13

Posty: 2306 #7820279
Od: 2016-4-24

Z G+. A masz udostępniony album, dla tych co mają linka?

Podam jak ja robię i zdjęcia widać w relacji:
Jak już masz zdjęcia dodane do albumu, to wyjdź na stronę główną (to ważne), wejdź jeszcze raz do albumu i zrób tak jak na rysunku
Obrazek

Potem wyjdź z albumu na główną stronę i znowu wejdź do danego albumu i otwórz konkretne zdjęcie (ma być duże) i wtedy skopiuj adres zdjęcia. Jeśli skopiujesz adres zdjęcia jak jesteś w albumie i widać dużo zdjęć, to zdjęcie w relacji będzie niewidoczne.

Daj znać czy coś to pomogło.

quickstarter

25.05.2021 15:25:12

Posty: 2306 #7820496
Od: 2016-4-24

poniedziałek, 20.05.2019 – to będzie długi dzień c.d.

Opuszczamy Kanał i podjeżdżamy jeszcze do centrum Koryntu – Korynt został zbudowany dawno, dawno temu, jeszcze przed naszą erą, potem zniszczony, odbudowany na polecenia Juliusza Cezara, a wzbogacił się na handlu z Rzymem stając się stolicą prowincji.
Obrazek

Parkujemy pod samym punktem archeologicznym….

Ale kasy nie widu, choć trzeba szczerze przyznać, że specjalnie jej nie szukałam, bo w planie nie miałam zamiaru tam wchodzić... Jak przeczytałam: zza płota widać dokładnie to samo, co jak się zza płot wejdzie… To patrzymy. Obok parkingu widać rzymski odeon, choć szczerze, to mogliby o teren zadbać i go przekosić i choć te większe chwasty wyrwać spomiędzy kamieni….

…ale oczywiście najbardziej uwagę przykuwają kolumny – 7 sztuk monolitycznych kolumn w stylu doryckim to pozostałości świątyni Apollina z VI w p.n.e. Świątynia jest usytuowana na lekkim wzgórzu/podwyższeniu terenu, a w przewodniku jest informacja, że wybudowana została powyżej terenu forum….
Obrazek

W pobliżu są jeszcze ruiny term, fontanny, stoi, agory… Może i są, kamieni trochę leży, ale co to jest to ciężko mi to zidentyfikować…. Zwłaszcza, że kamienie wyłaniają się spośród traw…

Na mnie świątynia robi największe wrażenie na tle Agrokoryntu….

Jeszcze ostatni rzut okiem….
Obrazek

…..jeszcze patrzymy na niedaleki Agrokorynt…

…ale tam już się nie udajemy…

Wracamy do samochodu, na autostradę i zmierzamy dalej na południe….