Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe


W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)







NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » GRECJA-JAKA NAPRAWDE JEST. WASZE OPINIE. » TROCHE ODE MNIE NA TEMAT GRECJI

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Troche ode mnie na temat Grecji

  
anitasz30
18.02.2009 17:14:30
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #228094
Od: 2009-2-17


Ilość edycji wpisu: 4
Grecja zawladnela moja wyobraznia na dlugo przed tym jak znalazlam sie tam pierwszy raz. Co bylo tego przyczyna? Przede wszystkim historia a zwlaszcza ta jej czesc zwiazana z Aleksandrem Wielkim. A potem juz poszlo szybciutko...cala reszta w postaci pieknych plaz, blekitnego morza, niesamowitych gor jest tak perfekcyjnie ze soba polaczona i przesiaknieta historia, ktora wyglada niemal spod kazdego kamyczka, okraszona niesamowicie duza iloscia promieni slonecznych, ze nie sposob pozostac obojetnym. I nie pozostalam obojetna. Jednak spojrzenie na Grecje i jej niezaprzeczalne piekno z pozycji turysty rozni sie nieco od spojrzenia czlowieka, ktoremu przyszlo - najczesciej z wlasnego wyboru - mieszkac i zyc w tym kraju nieco dluzej.Zdecydowana wiekszosc tych ostatnich twierdzi jednak, iz - mimo, ze nie jest tak kolorowo jak mogloby sie wydawac - kochaja ten kraj takim jaki jest wesoły Zachecam do szerokiej dyskusji na tematy lekkie, latwe i przyjemne, jak rowniez te trudniejsze...kazda opinia bardzo mile widziana wesoły

_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
Electra19.09.2017 17:17:41
poziom 5

oczka
  
anitasz30
20.03.2009 20:42:53
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #241581
Od: 2009-2-17
Paula: duzo ostatnio myslalam na temat prawdziwej Grecji. I zastanawiam sie czy pojecie "prawdziwa Grecja" odnosi sie jeszcze do tego co bylo kiedys, dawno temu, czy do tego, jak jest obecnie. Miejsca typowo turystyczne -a jest ich w Grecji (zwlaszcza na wyspach) coraz wiecej sa traktowane jak maszynka do robienia pieniedzy. Na turystach. Otwartosc i goscinnosc sa dla turystow-faktycznie bardziej dla tych zasobniejszych. Wiem jednak, z opowiesci innych, ze sa miejsca gdzie mozna sie zetknac jeszcze z ta dawna grecka goscinnoscia. Ale beda to raczej male wioski oddalone od turystycznych kurortow...Spedzilam dwa sezony na Krecie wlasnie w takiej typowo turystycznej miejscowosci jaka jest Stalida. Kreta jest piekna i niesamowita wyspa. Ale ludzie mnie nieco rozczarowali. Zreszta nawet moja grecka szefowa stwierdzila, ze w Stalidzie nie ma przyjazni. Tu liczy sie tylko kasa. Wiec o czymsto jednak swiadczy...Mam nadzieje, ze podyskutujemy sobie jeszcze na ten temat - bo jest to temat rzeka (przynajmniej dla mnie). Pozdrowionka!
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
anitasz30
23.03.2009 12:19:39
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #242427
Od: 2009-2-17
Kontynuuje powyzszy temacik: ostatnio duzo mysle na temat Grecji i Krety, o tym jak wyglada zycie w tym uroczym krajobrazowo kraju, kraju o dlugiej i bogatej historii i duzych problemach spolecznych w chwili obecnej...Mam mieszane uczucia jesli chodzi o zycie w Helladzie i o samych Grekow. Wiem, ze nie wolno wrzucac wszystkich do jednego worka, ze wszedzie sa ludzie i ludziska. Dlatego dyskutujac na takie tematy, staram sie po prostu zrozumiec grecka mentalnosc, ich zachowanie i sposob zycia wesoły Kocham Grecje, jej kulture i chyba jej mieszkancow rowniez wesoły Mimo wszystko wesoły Strasznie to skomplikowane, wiem...ale generalnie rozmowy o "uczuciach" sa skomplikowane ... oczko Jest sporo osob, ktore twierdza, ze Grecji nie da sie tylko kochac, albo tylko nienawidzic. Osoby te spedzily w Grecji troszke wiecej czasu niz dwa tygodnie wczasow. Dla turysty - Grecja zawsze jest piekna i wspaniala, a Grecy - mili, otwarci i bardzo goscinni. Zapewne kiedys tak bylo...Czasy sie jednak zmieniaja i powoli do Grecji dotarl tzw. wyscig szczurow. Pogon za pieniadzem w miejscowosciach turystycznych jest ogromna. Z jednej strony rozumiem to, praktycznie wszyscy mieszkancy wysp "zyja" z turystow. Z drugiej strony - przykro jest, jesli czlowiek uswiadomi sobie, ze jest tylko "maszynka", ktora daje pieniadze... wesoły Coraz czesciej jednak staram sie usprawiedliwiac Grekow z takiego postepowania. Co nie znaczy, ze calkowicie je akceptuje. Jestem niestety idealistka i wiele rzeczy jest dla mnie "trudne do przelkniecia" wesoły Nie dotyczy to wylacznie Grecji. Tylko, ze w moich wyobrazeniach Grecja byla wlasnie krajem, gdzie ludzie zyja innym rytmem, bez pospiechu, goscinnosc i otwartosc jest ich cecha narodowa. Taki maly raj na ziemi wesoły W zasadzie wiekszosc turystow tak wlasnie postrzega Grecje, nie zdajac sobie zupelnie sprawy jakie problemy ma ten kraj. Spedzilam w Grecji jeszcze zbyt malo czasu, zeby doglebie zrozumiec co sie wlasciwie dzieje w kraju Homera, ale bardzo sie staram i dlatego ciagle chce tam wrocic wesoły
To sie rozpisalam... ciagle jednak czuje potrzebe pisania i dowiadywania sie czegos nowego o kraju, ktory pokochalam calym sercem - miloscia bardzo slepa i naiwna wesoły Pozdrowionka!

_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
Kacprysia
24.03.2009 11:05:43
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #242843
Od: 2009-3-21
Bardzo mi sie podoba Grecja i morze Srodziemne .
Przegladalam oferty sprzedazy domow i mieszkan . Bardzo mnie zdziwila duza podaz tanich , zrujnowanych domkow .
Praktycznie ludzie sprzedaja ruiny z rosnacym drzewem w srodku i mam pytanie : Czy tam jest zakaz remontowania takich ruin czy mozna to wyburzyc i wybudowac w tym samym miejscu cos nowego? Czy musi byc zachowany ten styl ?

Pozdrawiam serdecznie .

P.S.
Mam nadzieje , ze ten post napisalam w odpowiednim temacie zawstydzony
  
anitasz30
25.03.2009 12:21:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #243330
Od: 2009-2-17
Kacprysiu nie przejmuj sie tym, czy napisalas post we wlasciwym miejcu...na razie nie ma nas zbyt duzo wiec nie stanowi to problemu wesoły Zreszta ja postanowilam, ze moje forum bedzie troche inne od pozostalych tego typu forow...nie zamierzam na nikogo wrzeszczec za to, ze pisze w tym a nie w innym miejscu wesoły Czasami po prostu tak bywa...Co do remontow domow...Jakis czas temu mialam okazje byc w uroczej miejscowosci Paleo Pantelejmonas...to jest na Riwierze Olimijskiej - niedaleko Platamonas...Jest tam bardzo wiele starych domkow. Powiedziano mi, ze kazdy moze kupic taki domek i wyremontowac pod warunkiem, ze bedzie zachowany taki styl jaki byl kiedys. Nie wiem czy tak samo jest w przypadku wszystkich starych domkow w Grecji. Postaram sie czegos wiecej dowiedziec w tym temacie i dam znac wesoły A moze Roadman orientuje sie tez w tej materii? wesoły
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
Kacprysia
25.03.2009 18:49:48
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #243493
Od: 2009-3-21
Slicznie dziekuje za odpowiedz aniołeki cierpliwie czekam na kolejne informacje .

Pozdrawiam serdecznie
  
Kacprysia
29.03.2009 20:45:30
Grupa: Użytkownik

Posty: 4 #245104
Od: 2009-3-21
Bardzo dziekuje Monka , sa to dla mnie bardzo wazne informacje wesoły
  
anitasz30
05.04.2009 09:45:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #248133
Od: 2009-2-17
Paula: wlasnie probuje zrozumiec, co tak naprawde dzieje sie w Grecji obecnie. Smierc tego nastolatka - przypadkowo zastrzelonego przez policje - byla tylko pretekstem do bardziej radykalnych protestow, o ktorych uslyszal swiat. Grecy generalnie sa niezadowoleni z calej polityki swojego rzadu, czego wynikiem byly strajki. Z tego co slyszalam, Grecy nienawidza policji i jak tylko maja okazje - daja temu wyraz. Stad tak ostre zamieszki. Grecy nie atakuja turystow - w koncu Grecja zyje z turystyki, jednak w takich zamieszkach na pewno moze zdarzyc sie jakis wypadek. Niestety obecnie nie mam bezposredniego dostepu do "newsow" z Grecji, ale postaram sie jakos to nadrobicwesoły Pozdrowionka!
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
anitasz30
05.04.2009 20:02:38
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #248380
Od: 2009-2-17
Paula: w Grecji pala wszyscy i wszedzie - nawet w gabinecie lekarskim sie zdarzawesoły Pracowalam w sklepie z odzieza warta kupe kasy i pani kierowniczka przechadzala sie miedzy dzinsami wartosci ok. 100 euro kazdy z papierochem w reku...mnie skora cierpla na sam widok, no ale coz...nie ja bylam szefemwesoły Nie mowiac o tym, ze kiedy klienci wchodzili do sklepu zza dymu papierosowego czasami nie bylo widac prawie nic wesoły Ja jestem osoba niepalaca i dlatego troche sie nacierpialam z tego powodu wiec jak tylko nie bylo klientow i nie trzeba bylo sprzatac to wychodzilam na zewnatrz - mimo, ze w sklepie byla klima a na zewnatrz 30 stopni o 19.00 wieczorkiembardzo szczęśliwy Papierochy w Grecji to podstawa bardzo szczęśliwy
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
anitasz30
09.04.2009 11:55:56
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #249818
Od: 2009-2-17
Paula: sorka, juz jestem na posterunku i postaram sie uzupelniac poszczegolne działy wesoły Może jedynie okres stricte świateczny bedzie mniej aktywny, ale zaraz po świętach wracam pełną parą wesoły
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
domciako
29.05.2009 01:20:02
Grupa: Użytkownik

Posty: 6 #268104
Od: 2009-5-29
Cóż. Ateny należą do najbardziej obleganych przez turystów miejsc na świecie i nie da się uniknąć biznesu, jaki kręci się pod Akropolem. Moim zdaniem mimo tego chaosu i tłumów można usiąść sobie spokojnie na ławce z Partenonem na wprost i poczuć piękno tego miejsca. Ja patrzyłam i patrzyłam.. jakbym miała być tu ostatni raz w życiu.. Do dziś pamiętam każdy szczegół. Życzę każdemu, aby przechodząc przez Bramę Baulego odnosił podobne wrażenia...
  
Electra19.09.2017 17:17:41
poziom 5

oczka
  
anitasz30
23.11.2009 09:15:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #371909
Od: 2009-2-17
Halowesoły Wyciągam na wierzch ten wątek, bo chciałabym sobie z kimś w końcu pogadać o Grecji - tej jaka jest teraz i tej, jaka była kiedyś. Na innym forum, dawno temu, usłyszałam od jednej osoby, że mieszkała jakiś czas na Krecie-dawno, dawno temu, gdy Grecy byli jeszcze mili dla obcychwesoły Teraz mieszka bodajże w Atenach. Ja spędziłąm w Atenach dwa tygodnie i to też 6 lat temu. Wiele mogło się od tego czasu zmienić. Jeśli są tu osoby, które chciałyby podzielić się swoimi wrażeniami na temat życia w Grecji to bardzo serdecznie - po raz kolejny zapraszam...a póki co-frappe...wczesna pora, pogoda w UK do bani, chciałoby się wypić coś mocniejszego niż kawka wesoły Filakia...

_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
samiamidi
20.03.2010 20:23:44
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 46 #500242
Od: 2010-3-20
To moze i ja dorzuce swoje trzy groszewesoły Ostatnio doszlam do wniosku, ze dla wlasnego dobrego samopoczucia lepiej bedzie jesli daruje sobie ogladanie greckich wiadomosci, ktore ograniczaja sie do informacji na temat kryzysu, nowych podatkow i rozowego dvd pewnej podrzednej ichniej "gwiazdki". Swiat zewnetrzny jakby w ogole dla nich nie istnial! wiem, ze teraz sytuacja jest trudna i zapewne wiekszosc z tego, co mowia jest jakos tam wazna, ale naprawde mam juz dosyc! jest kryzys? trudno! zaciskam pasa i czekam na lepsze jutro. a Grecy nadal sie ludza, ze cotygodniowymi strajkami sa w stanie zmienic rzeczywistosc. i zawszelkie problemy obwiniaja wszystkich dookola (zwlaszcza Niemcow, ale to temat na inna notke). co Wy na to?
  
anitasz30
21.03.2010 22:07:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #501289
Od: 2009-2-17
niestety ja nie mam dostepu do greckiej tv, ale moze to i lepiejwesoły Dyskusja na temat Grecji a zwlaszcza Grekow, jest dla mnie trudna, bo - kraj ten i jego mieszkancy - a moze ostatnio bardziej Kretenczycywesoły - wywoluja u mnie naprawde skrajne emocje. Z jednej strony uwielbiam blekitne morze, cieplo, plaze, gory, wielka historie, ktore sa tak ladnie ze soba skomponowane, ze niewiele osob pozostaje obojetnym wobec takich urokow kraju Homera. Z drugiej strony ludzie i ich mentalnosc, duma, sposob postepowania i postrzegania swiata jest czasem tak diametralnie rozny od naszego ze sila rzeczy wywoluje to pewien dyskomfort (przynajmniej w moim przypadku). Z jednej strony chcialabym jakos "sie przystosowac" nie tracac jednak swojego sposobu myslenia, zachowujac w pelni mozliwosc wyboru jak chce zyc, z kim i dlaczego wesoły Kurcze, nie wiem czy jestem w stanie w pelni i dokladnie wyrazic o co mi chodzi...jesli nie za jednym razem to moze w kolejnych watkachwesoły I jak juz mi kiedys zwrocono uwage - nie wolno wrzucac wszystkich do jednego worka, wiec staram sie teraz chamowac swoje zapedy do generalizowaniawesoły Tak sobie tu dyskutujemy czasem na temat obecnej sytuacji Grecji i zastanawiamy sie czy - i jak - Grecja bedzie sobie w stanie poradzic. Grecy podobno sa dumni , ze sa Grekami, podkreslaja swoj patriotyzm na kazdym kroku, wszedzie gdzie to tylko mozliwe wywieszaja greckie flagi...ale ja tak sobie mysle, na ile jest to prawdziwy patriotyzm a na ile taka tylko "pokazowka"...gdy ktos kocha swoj kraj - to po pierwsze go nie okrada, zatrudniajac nielegalnie tylu imigrantow...nie daje lapowek w celu ukrycia swoich prawdziwych dochodow i przy kazdej innej okazji gdy tylko ma w tym swoj wlasny osobisty interes. Wiem, ze pewnie znowu wywolam burze, ze ktos mi zarzuci ze w PL jest to samo...byc moze tak, ale chyba nie na taka jednak skale jak w Grecji. Poza tym Polacy akurat tak ze swoim patriotyzmem sie nie obnosza. Nie chce byc uwazana za taka kompletna zolze, ktora tak strasznie atakuje biednych Grekow - ale takie sa moje obserwacje wlasnie, ze kazdy w Grecji praktycznie mysli tylko o sobie, a interes panstwa ma gdzieswesoły Kurcze, strasznie to wszystko chaotycznie opisalam, chyba powinnam odpoczac...wesoły Meczacy weekend mialam bardzo szczęśliwy Ale postaram sie jutro cos jeszcze naskrobac...bo to jednak temat rzeka jest...
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
samiamidi
02.04.2010 21:39:28
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 46 #511170
Od: 2010-3-20
do poczytania...i przemysleniawesoły http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,7711171,Grecka_budzetowka_to_raj_na_ziemi__ktory_trzeba_zdobyc.html
  
anitasz30
05.04.2010 16:54:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Krakow/Kreta/UK

Posty: 1937 #513329
Od: 2009-2-17
Faktycznie troszke podobienstw do PL widze...wesoły Jednak moze nie na taka skale... prezydentow i premierow mielismy tak roznych, ze niepodobienstwem jest by byli ze soba spokrewnieni...oproc braci blizniakow (mam nadzieje, ze to ewenement i sie juz nigdy wiecej nie powtorzybardzo szczęśliwy ) Dlugo moznaby dyskutowac na takie tematy i porownywac...
_________________
Kreta-marzenia w kolorze Blue

  
czarodziejka
02.08.2010 14:04:19
Grupa: Użytkownik

Posty: 5 #562850
Od: 2010-7-28
Grecja jest naprawdę wspaniałym krajem, można w nim wiele ciekawych miejsc zobaczyć. Ja szczególnie darze sympatią Rodos, może dlatego, ze to tak malownicze miejsce. Bon Voyage ma świetna ofertę wyjazdu na Rodos, jak się tak patrzę na zdjęcia na ich stronie, to wcale mi się nie chce siedzieć w pracy.
  
Herbi1987
30.08.2010 21:45:45
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #571863
Od: 2010-8-30
Dla mnie Grecja jest pieknym starożytnym krajem. Piękna fauna i flora oraz kultura. Powiem szczerze że chętnie bym odwiedził ten kraj bo wielu moich znajomych tam było lecz po ostatnich strajkach i wydarzenia nie wiem czy skusić się na taki wyjazd wiem co tam się dzieję strajki zamieszki a niektórych nawet tam spotyka

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

więc na dzień dzisiejszy nie polecam! http://vsevidno.com
  
wodospad
13.09.2010 22:09:55


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: ŁÓDŻ

Posty: 8 #576702
Od: 2010-7-11


Ilość edycji wpisu: 1
Witam ponownie. Ostatni raz odwiedziłem to gorące forum chyba w lipcu zanim wybrałem się na wakacje do Grecji.
Pierwszy raz odwiedziłem świat Homera ze swoją rodzinką w sierpniu.
To był pomysł żony, która wcześniej nie powiedziała jak to ma się odbyć ... było cicho... sza ...
Najpierw sammolot, gdzieś pod Atenami pierwszy nocleg i... No właśnie - myślałem, że to miał być jakiś mały stateczek, atmosfera itd...
A tu zaskoczenie - OKRĘT jak jasna ... Serce mi zabiło !
Pomyślałem sobie - no to ładnie ... Ale cóż, wdrapaliśmy się na tego kolosa a z nami Hiszpanie, Włosi, Amerykanie i inni tacy.
Odebrała nas Pani rezydentka,w wielkim jasnym kapeluszu - gdy spojrzeliśmy sobie w oczy poczułem, że coś się kroi - o tym innym razem.
Zaczął się rejs, rozpakowywanie walizek, poznawanie okrętu - co i gdzie jest.
Właśnie nadchodził zmierzch, poszedłem na najwyższy pokład i ... z tej wysokości
zobaczyłem widoczki jak nigdzie wcześniej. Przy zachodzącym słońcu było na co popatrzeć.
Wyspy, wysepki jak malowane ! Złapałem za aparat aby kliknąć co nieco - z tej podniety
zapomniałem się i źle się ustawiłem - silny wiatr zrobił swoje - aparacik poleciał w morze.
Nie spanikowałem bo miałem ze sobą jeszcze kamerę i nią zacząłem swoje łowy.
Niestety, zapomniałem statywu i wszysto co filmowałem przypominało dzieło faceta z delirką.
Tam zawsze wiał silny i gorący wiatr, do tego słona bryza robiła swoje.
Z wyspy do wyspy a ja zacząłem się już gubić, która to która ? Każdego ranka schodziliśmy na ląd
i ruszaliśmy odkrywać tajemnice. Oj, było na co popatrzeć.
Tak jak na początku zaznaczyłem, że gdy zobaczyłem okręt a nie mały stateczek, załamałem się.
Wiedziałem, że zwiedzanie będzie ułomne, znerwicowane przez myśl o braku czasu. Chciałoby się
zobaczyć jeszcze to i owo, a tu trzeba wracać bo kapitan i pani rezydent są źli, bo statek zaraz odpływa.
Oczywiście były piękne chwile i cudowne miejsca jak dla takiego gościa jak ja, który
pierwszy raz w życiu widzi Grecję.
Na You Tube wsadziłem parę skróconych filmików z tej wyprawy, każdy ma ok. 10 min. Oryginalnie zrobiłem
sobie 14 pełnych 60-cio minutowych DVD. Jak ktoś ma ochotę zobaczyć, proszę bardzo
- wystarczy wpisać [ roksana sobczyk ] i wybrać wszystko co dotyczy GRECJA 2010.
Napewno znajdzie się tam pełno błędnych nazw, ale te na YouTube były robione na szybko
dla mojej niecierpliwej córeczki aby mogła pochwalić się wakacjami rodzince i swojej ferajnie.
Fotki wsadzę następnym razem.

  
wodospad
13.09.2010 23:03:53


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: ŁÓDŻ

Posty: 8 #576724
Od: 2010-7-11


Ilość edycji wpisu: 1

Ilość edycji Admina: 1
Tak dla ułatwienia ciekawskim, wstawiłem te linki do filmików.
Myślę, że znawcy rozpoznają wiele miejsc. Dla mnie jak na pierwszy
raz nie jest to do ogarnięcia - narazie tylko obrazy i obrazy w głowie ...
Z czasem chyba się to wszystko poukłada jak należy. wesoły
---------------------------------------------------------------------


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra19.09.2017 17:17:42
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » GRECJA-JAKA NAPRAWDE JEST. WASZE OPINIE. » TROCHE ODE MNIE NA TEMAT GRECJI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | darmowe aliasy | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta

Katalog stron WWW

katalog stron

Katalog Stron SEO

Katalog stron - Best in Poland

katalog stron turystycznych

Katalog 3CO/a>

wortal migranci

katalog dobre fora